Sökning: "kommunikationsstrategi kommun"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden kommunikationsstrategi kommun.

  1. 1. Kommunikation för att undvika kris : Halmstad kommuns kommunikation under bevattningsförbud

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Jörgen Selien; [2019]
    Nyckelord :Excellence theory; Retorisk analys; Bevattningsförbud; kommunal kommunikation;

    Sammanfattning : Denna studie studerar Halmstad kommuns kommunikation i en särskilt ansträngd situation och vill bidra med kunskap om organisationskommunikation i liknande kommunikationsinsatser.  Hur har Halmstad kommun arbetat för att föra in dricksvattenbrist på kommunens invånares agenda under bevattningsförbudet 2017? Vilka strategier har Halmstad kommun använt sig av i sin kommunikation under bevattningsförbudet? Hur beskrivs Halmstad kommuns kommunikation gentemot kommuninvånarna och de lokala medierna av kommunens och lokaltidningens representanter? Vilken retorik har Halmstad kommun använt i kommunikationen under bevattningsförbudet? Denna uppsats studerar Halmstad kommuns strategi och retorik under kommunens bevattningsförbud 2017. LÄS MER

  2. 2. Ett kommunalt bostadsbolags primära intressenter : - En fallstudie om hur ett kommunalt bostadsbolag bör prioritera och kommunicerar miljömedvetenhet med sina primära intressenter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amelie Jonsson; Emilia Köllner; [2016]
    Nyckelord :intressenter; miljömedvetenhet; prioritering; kommunikationsstrategier; kommunalt bostadsbolag;

    Sammanfattning : Eftersom intressenter kräver insyn i företags miljöarbete är detta viktigt att kommunicera. Företag kan inte kommunicera likvärdigt med samtliga intressenter varför de primära bör prioriteras och kommunikationsstrategi bör ses över. LÄS MER

  3. 3. Inlandskommunens digitala klyfta : En kvalitativ studie om hur Vilhelmina kommun kan nå alla invånare

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Hanna Liljekvist; [2014]
    Nyckelord :public sector; two-way communication; digital divide; digital immigrants; digital natives; social capital; uses and gratifications focus group interview; communication; Vilhelmina municipality; offentlig sektor; tvåvägskommunikation; digital divide; digital immigrant; digital natives; socialt kapital; uses and gratifications; fokusgruppsintervju; informantintervju; kommunikationsstrategi; Vilhelmina kommun;

    Sammanfattning : This surveys hypothesis is based on the notion that all citizens have the right to access information of the municipality they live in. The aim of the study is to examine how residents of Vilhelmina municipality take note of the current information, and also how they would proceed to access information in the future. LÄS MER

  4. 4. Mer än bara ord : En kommunikationsstrategi för ökat hållbarhetsarbete i kommuner

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell ekologi

    Författare :Lovisa Lundgren; Sara Trulsson; [2014]
    Nyckelord :sustainability; municipality; motivation; communication; workshop; hållbarhet; kommun; motivation; kommunikation; workshop;

    Sammanfattning : This study is based on motivation theory, communication theory and knowledge about change management and workshop arrangement. The aim of the study is to develop a communication strategy which increases motivation for sustainability work in municipalities. LÄS MER

  5. 5. Friluftsliv i ett förändrat kommunikationslandskap : En kvalitativ undersökning kring hur ny mediekonsumtion påverkar Umeå kommuns kommunikation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Ylva Utterström; [2014]
    Nyckelord :Public sector; new media consumption; sociala media; social communication; two- way symmetrical communication; communication strategy; qualitative study; Umeå municipality; Offentlig sektor; ny mediekonsumtion; sociala medier; samhällskommunikation; tvåvägs-symmetrisk kommunikation; kommunikationsstrategi; kvalitativ studie; Umeå kommun;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine which communication channels and communication strategies Umeå municipality could use for information concerning outdoor recreation. To achieve this aim the following theories and views have been applied: social communication, communication strategies, two-way symmetrical communication, social media and uses and gratifications. LÄS MER