Sökning: "kundanpassade tjänster"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden kundanpassade tjänster.

  1. 1. Improving Software-as-a-Service Sales by Managing the Knowledge of Change Agents : A Case Study of an IT-company in a Servitization Transition

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.); KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :KRISTOFFER BIRGERSSON; PHILIP GRANATH; [2018]
    Nyckelord :Servitization; Cloud Computing; Software-as-a-Service; Sales; Knowledge Management; Diffusion of Innovations; Change Agents; Codification Strategy; Tjänstefiering; Software-as-a-Service; Molntjänster; Sälj; Kunskapshantering; Innovation; Förändringsagenter; Kodifieringsstrategi;

    Sammanfattning : Servitization describes the trend amongst companies of supplementing tangible product offerings with services. A case in point is the cloud computing which represents a paradigm shift of servitization in the IT industry as it allows physical products to be delivered entirely remotely as a service. LÄS MER

  2. 2. Function Block Algorithm for Operation Planning on Cloud-DPP System : A case study of turbine disc from Sandvik Coromant

    Master-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Xinran Hu; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The project presented in this report is the outcome of a Master of Science thesis project which has been accomplished at Sandvik Coromant in Sandviken, Sweden. This Master’s thesis is part of a long-term effort devised by Sandvik Coromant, related the European research project CAPP-4-SMEs, which is a function block based on approach for distributed process planning combined with cloud manufacturing. LÄS MER

  3. 3. Lean i äldreomsorg – en cylinderformad kloss i ett fyrkantigt hål? : En fallstudie om huruvida lean är en passande modell för svensk kommunal äldreomsorg

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiLinköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/FöretagsekonomiLinköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Julia Carlsson; Jennifer Mattsson; [2016]
    Nyckelord :Lean; elderly care; service; customized services; public sector; Lean; äldreomsorg; tjänst; kundanpassade tjänster; offentlig sektor;

    Sammanfattning : Managementmodellen lean uppstod i bilindustrin men har applicerats på helt andra typer av branscher, varav offentlig sektor är en av dem. Tidigare forskning visar att lean applicerat på offentliga tjänster passar bättre när tjänsten är av mer homogen karaktär såsom sophantering och parkförvaltning. LÄS MER

  4. 4. Net Neutrality Implications for Internet Actors in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Uma Nikam; [2016]
    Nyckelord :Net Neutrality; Business models; Machine to Machine M2M service; Video streaming service; Quality of Experience QoE ; Nätneutralitet; affärsmodeller; maskin till maskin M2M tjänster; videostreamingtjänster; Kvalitet på Erfarenhet QoE ;

    Sammanfattning : A telecom industry is constantly looking for new ways to generate revenues by offering new and innovative services. Segmentation of customers by offering premium services to premium customers is a one way which has immense potential of revenue generation. LÄS MER

  5. 5. Att bygga ett varumärke med hållbarhet? : En studie om hur underleverantörer inom byggbranschen bygger varumärke

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Victor Sandkvist; Olof Lantto; [2014]
    Nyckelord :Varumärke; underleverantör; byggbranschen;

    Sammanfattning : Varumärken inom B2B börjar få allt större uppmärksamhet bland forskare och företag i takt med att det uppmärksammats att varumärken har betydelse inom B2B-kontexter. Varumärket är ett av få sätt att differentiera sig på konkurrensintensiva marknader och kan medföra fördelar som en ökad kundlojalitet, premiumpriser och en ökad möjlighet att nå nya marknader. LÄS MER