Sökning: "kundmötet"

Visar resultat 26 - 30 av 52 uppsatser innehållade ordet kundmötet.

  1. 26. Innovationer i tjänsteföretag : Medarbetaren som en brygga mellan kundens behov och företagets möjligheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna-Maja Bylund; Jennie Janeröd; [2014]
    Nyckelord :Innovation; tjänsteinnovation; företagskultur;

    Sammanfattning : Sverige har de senaste decennierna utvecklats till ett utpräglat tjänstesamhälle där majoriteten av alla nystartade företag tillhör tjänstesektorn. Detta får konsekvenser i form av hårdare konkurrens och högre krav på såväl befintliga som nya aktörer. LÄS MER

  2. 27. Fastighetsmäklarens beslut- och prissättningsprocess vid värderingar av bostadsrätter

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Salehi Shanna; Lundén Elin; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Fastighetsmäklarens yrke bygger på bland annat förmågan att värdera en bostad. För att komma fram till ett värde går fastighetsmäklaren igenom en beslut- och prissättningsprocess. LÄS MER

  3. 28. Brukares upplevelser av arbetet och kundmötet på en daglig verksamhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektiv

    Författare :Vanessa Tuulari; Sanna Wesén; [2014]
    Nyckelord :socialt samspel; lindrig kognitiv nedsättning; autismspektrumtillstånd; utvecklingsstörning; arbetsterapi; kvalitativ ansats; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Arbetsterapeuter möter personer med olika sociala förutsättningar. Individer med lindrig kognitiv nedsättning upplever ofta sociala interaktioner som ett stressfyllt moment. I denna studie deltog personer med autismspektrumtillstånd och lindrig utvecklingsstörning, vilket benämns som lindrig kognitiv nedsättning. LÄS MER

  4. 29. Personlig service i köp- och säljprocessen

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MOA HEDBERG; PAULINE GUSTAFSSON; [2013]
    Nyckelord :Modebutik; service; personlig service; servicekvalitet; kundmöte; servicepolicy; köpprocessen; kundbemötande;

    Sammanfattning : Utöver de varor en modebutik erbjuder kunden är personlig service en viktig del av erbjudandet. En ökad konkurrens mellan företag kräver att de utvecklar sig inom personlig service för att kunna skilja sig från konkurrenterna. LÄS MER

  5. 30. Kundmötet: Ur kundens synvinkel

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Sandra Arvidsson; Emma Andersson; Frida Johansson; [2013]
    Nyckelord :Kundmötet; hur vill kunden bli bemött; klädbutik; kundens synvinkel; skillnad beroende på butikens prisklass;

    Sammanfattning : Kundservice är en viktig faktor i dagens samhälle och har blivit ett sätt att särskilja sig från sina konkurrenter på marknaden. Personalens bemötande har en stor betydelse för om kundens upplevelse av besöket är positivt eller negativt. LÄS MER