Sökning: "kundmötet"
Visar resultat 26 - 30 av 52 uppsatser innehållade ordet kundmötet.
26. Innovationer i tjänsteföretag : Medarbetaren som en brygga mellan kundens behov och företagets möjligheter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Sverige har de senaste decennierna utvecklats till ett utpräglat tjänstesamhälle där majoriteten av alla nystartade företag tillhör tjänstesektorn. Detta får konsekvenser i form av hårdare konkurrens och högre krav på såväl befintliga som nya aktörer. LÄS MER
27. Fastighetsmäklarens beslut- och prissättningsprocess vid värderingar av bostadsrätter
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomiSammanfattning : Fastighetsmäklarens yrke bygger på bland annat förmågan att värdera en bostad. För att komma fram till ett värde går fastighetsmäklaren igenom en beslut- och prissättningsprocess. LÄS MER
28. Brukares upplevelser av arbetet och kundmötet på en daglig verksamhet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektivSammanfattning : Bakgrund: Arbetsterapeuter möter personer med olika sociala förutsättningar. Individer med lindrig kognitiv nedsättning upplever ofta sociala interaktioner som ett stressfyllt moment. I denna studie deltog personer med autismspektrumtillstånd och lindrig utvecklingsstörning, vilket benämns som lindrig kognitiv nedsättning. LÄS MER
29. Personlig service i köp- och säljprocessen
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Utöver de varor en modebutik erbjuder kunden är personlig service en viktig del av erbjudandet. En ökad konkurrens mellan företag kräver att de utvecklar sig inom personlig service för att kunna skilja sig från konkurrenterna. LÄS MER
30. Kundmötet: Ur kundens synvinkel
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Kundservice är en viktig faktor i dagens samhälle och har blivit ett sätt att särskilja sig från sina konkurrenter på marknaden. Personalens bemötande har en stor betydelse för om kundens upplevelse av besöket är positivt eller negativt. LÄS MER