Sökning: "kundorienterad organisation"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden kundorienterad organisation.

  1. 1. Kundens Röst i Organisationen : Utveckling av kundorienterade verktyg för kvalitativa kundstudier i stor skala

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Jonathan Blom; [2023]
    Nyckelord :Kundorienterad tjänsteutveckling; samskapande; användarvänliget; kvalitativa kundstudier;

    Sammanfattning : Bakgrund: Trots ett växande konsensus att bli mer kundorienterad som organisation är en strategisk nödvändighet i dagens läge, har organisationer svårt att veta hur de själva kan göra den transformationen. Forskning visar att organisationer stöter på utmaningar kring hur de kan ta in mer kvalitativa data från sina kunder, och att använda sig av kundens röst i en samverkan för att förbättra och skapa innovativa lösningar. LÄS MER

  2. 2. Umeå Energis resa från produkt till tjänst: : En kvalitativ studie om hur en styrmodell kan implementeras för att hjälpa ett arbetsområde att skapa kundvärde.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Martin Dahlberg; Anders Grahn; [2019]
    Nyckelord :Management; Ekonomi; Företagsekonomi; Servitization; MCS; PMS;

    Sammanfattning : Tjänster, immateriella skapelser, som konstruerats för att interagera med, utveckla, komplettera och förstärka den påverkan materiella objekt har på människans vardag. Den potential som finns i dessa fenomen är, om den används på rätt sätt enorm och värdet som kan skapas av dem är gränslöst. LÄS MER

  3. 3. Organisationskulturens betydelse vid arbetet med cirkulär ekonomi

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Nikolay Garzon Gamboa; Johanna Mattsson; [2019]
    Nyckelord :Circular economy; Sustainability; Organizational culture; Sustainable leadership; ReSOLVE; Agenda 2030; Circular business models; Cirkulär ekonomi; Hållbarhet; Organisationskultur; Hållbart ledarskap; ReSOLVE; Agenda 2030; Cirkulära affärsmodeller;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att utifrån ett ledarperspektiv få ökad förståelsen för vilka utmaningar organisationskulturen bidrar till vid arbetet med cirkulära affärsmodeller.   Metod: Studien utgår från en hermeneutisk vetenskapstradition med en induktiv ansats. LÄS MER

  4. 4. Moving from customer feedback to organizational learning : A case study of a Swedish DSO

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Alexander Skogsberg; Marja Wedberg; [2019]
    Nyckelord :customer feedback; customer-orientation; knowledge transfer; regulated monopoly; kundfeedback; kundorientering; kunskapsöverföring; reglerat monopol;

    Sammanfattning : Customer-orientation is a strategy that has been adopted by many organizations. This strategy refers to the ability to assess the customer's perception of the service quality, for instance through customer feedback. Customer feedback can be acquired through surveys or given to the frontline employees. LÄS MER

  5. 5. E-handelns framgångsfaktorer i integration med en ökad digitaliserad supply chain : En kvalitativ studie om e- handelsprocesser inom framgångsrika svenska företag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Rebecka Eliasson; Simon Karlström; [2019]
    Nyckelord :supply chain management; kundrelation; e-handelns framgång; digital supply chain management;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har vuxit mer än någonsin de senaste åren och är något som även beräknas fortsätta att utvecklas. Ny teknologi och nya möjligheter dyker upp på marknaden och företag står inför skiftande trender hela tiden. LÄS MER