Sökning: "marknadsföring Gina tricot"

Visar resultat 11 - 15 av 20 uppsatser innehållade orden marknadsföring Gina tricot.

  1. 11. Strategiskt CSR-arbete i den svenska modebranschen - en studie av fyra företag

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Albin Hasselgren; Maria Jonsson; [2011]
    Nyckelord :CSR; Strategic CSR; Fashion industry;

    Sammanfattning : The concept Corporate Social Responsibility (CSR) describes a company's social and environmental work. More and more companies have embraced the concept of CSR and for some businesses, it has become equally important to present its efforts within CSR as to present its latest profits. LÄS MER

  2. 12. Mobilapplikationer : Framtidens väg till kundlojalitet?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ANNA-MARIA SÖDERLUND; FANNY IVARSSON; [2011]
    Nyckelord :mobilapplikationer; kundlojalitet; interaktion; mobile applications; relationship marketing; customer loyalty; customer value; interaction; word of mouth; image; fast fashion; relationsmarknadsföring; kundvärde; gina tricot;

    Sammanfattning : Utvecklingen på den teknologiska marknaden har kommit att påverka företag i en allt större utsträckning då marknadsföring på Internet blivit allt viktigare. Den ökade använd-ningen av smartphones har bidragit till att fler och fler människor ständigt är uppkopp-lade vilket i sin tur har öppnat upp för nya sätt för företag att skapa relationer och att inte-ragera med sina kunder. LÄS MER

  3. 13. Extern marknadskommunikation : Uppfattas företagets budskap rätt av målgruppen?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Susanne Johansson; Emelie Smedelindh; [2010]
    Nyckelord :kanal; marknadskommunikation; budskap; målgrupp; annons;

    Sammanfattning : En ekonomisk utveckling har skett på marknaden under de senaste åren där människan gått från att endast köpa det nödvändigaste till att idag köpa mer än vad som behövs. Samtidigt massproduceras produkter till att det blir ett överskott på marknaden, vilket leder till låga priser och större konkurrans där olika medel används. LÄS MER

  4. 14. Spegel, spegel på väggen där, säg vilken image konsumenten bär

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Linus Femtvik; Timor Timmerhed; Kerstin Åkesson; [2010]
    Nyckelord :varumärkesidentitet; företagsfokuserade teorier; konsumentfokuserade teorier; image; Social Sciences;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Syftet med uppsatsen är att undersöka om skapandet samt överförandet av varumärkesidentiteter sker utefter en normativ och självklar arbetsgång utan problem och svårigheter som författarna inom de företagsfokuserade teorierna menar. För att erhålla en inblick i hur identitetsöverförandet sker i verksamheter analyserades tre utvalda företag; Gina Tricot, Thorn Reklambyrå och Malmö FF. LÄS MER

  5. 15. Köpbeteende och attityder : en studie av unga tjejers attityder till företaget Gina Tricot

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SOFIA JIRESKOG; SOFIA JIRESKOG; [2010]
    Nyckelord :arketing; attitudes and buyers behavior; young consumers;

    Sammanfattning : Konkurrensen är idag hård inom modebranschen. Flera stora aktörer slåss om kunderna och ett brett utbud, snabba leveranser och att effektivt möta efterfrågan är av stor vikt. Utveckling och globalisering har lett till att privatpersoner snabbt och enkelt kan leta fram information själva. LÄS MER