Sökning: "marknadsföring Gina tricot"

Visar resultat 16 - 20 av 20 uppsatser innehållade orden marknadsföring Gina tricot.

  1. 16. Ett varumärks väg - En fallstudie av Gina Tricot från avsändare till mottagare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Lind; Hanna Sundwall; Beatrice Agård; [2009]
    Nyckelord :varumärke; varumärkesidentitet; varumärkesimage; varumärkeskommunikation; varumärkeslojalitet och gap; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka den komplexitet som finns när ett företag ska förmedla sitt varumärke till kund. Studien kommer belysa svårigheter med att få kundernas uppfattning att stämma överrens med företagets intention. LÄS MER

  2. 17. Enkelt och rent : en studie om Gina Tricots möjlighet att stärka sin varumärkesimage genom relationsskapande aktiviteter på Internet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Renée Säverot; Marika Trygg; [2009]
    Nyckelord :kundlojalitet; swarm marketing; word-of-mouth; internet; gina tricot; relationsmarknadsföring; varumärkesimage;

    Sammanfattning : Aldrig tidigare har det varit så viktigt för företag att satsa resurser på att bygga starka varumärken som skapar positiva associationer hos konsumenterna. Anledningen till det är att en större konkurrens bland företag, gör det viktigt att erbjuda kunderna ett mervärde utöver själva produkten. LÄS MER

  3. 18. Marknadskommunikation mot en bred målgrupp : En studie av Gina Tricot

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Josephine Vikström; Anna Johansson; [2008]
    Nyckelord :marketing communication; marketing; customer value; target group; age group; marknadskommunikation; marknadsföring; kundvärde; målgrupp; åldersgrupp;

    Sammanfattning : The companies of today compete about the consumers’ attention. In a society where the speed is increasing and the trends are constantly changing the marketing of today will soon be obsolete. This is something that is clearer in the fashion business where the consumers always are looking for news at lower costs. LÄS MER

  4. 19. The Black Dahlia

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Camilla Sjöberg; Ingrid Ludvigson; [2008]
    Nyckelord :målgrupp; marknadspotential; bygga varumärke; marknadsföring;

    Sammanfattning : Svenskorna är kända världen över för att vara både modemedvetna och trendkänsliga. Vi läser trendtidningar, modebloggar, och älskar att shoppa. Åren efter gymnasiet kanske vi läser vidare eller skaffar oss ett jobb utan kvalifikationskrav. Detta gör att vi föredrar att handla våra modeplagg så billigt som möjligt. LÄS MER

  5. 20. Vadå upplevelse, vi kan väl ge dem en pepparkaka när de kommer!? : En studie som synar modebutikens fysiska miljö i sömmarna

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Lovisa Blomberg; Josefin Bergenlind; [2007]
    Nyckelord :Fysisk miljö; servicescape; upplevelse; kommunikation; marknadsföring; differentiering;

    Sammanfattning : Denna uppsats har sin utgångspunkt i att behovet av effektiva differentieringsstrategier hela tiden ökar. Utöver detta indikeras även en ökad efterfrågan från kunderna på upplevelser i mötet med företaget. LÄS MER