Sökning: "marknadsföring Gina tricot"
Visar resultat 16 - 20 av 20 uppsatser innehållade orden marknadsföring Gina tricot.
16. Ett varumärks väg - En fallstudie av Gina Tricot från avsändare till mottagare
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka den komplexitet som finns när ett företag ska förmedla sitt varumärke till kund. Studien kommer belysa svårigheter med att få kundernas uppfattning att stämma överrens med företagets intention. LÄS MER
17. Enkelt och rent : en studie om Gina Tricots möjlighet att stärka sin varumärkesimage genom relationsskapande aktiviteter på Internet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Aldrig tidigare har det varit så viktigt för företag att satsa resurser på att bygga starka varumärken som skapar positiva associationer hos konsumenterna. Anledningen till det är att en större konkurrens bland företag, gör det viktigt att erbjuda kunderna ett mervärde utöver själva produkten. LÄS MER
18. Marknadskommunikation mot en bred målgrupp : En studie av Gina Tricot
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : The companies of today compete about the consumers’ attention. In a society where the speed is increasing and the trends are constantly changing the marketing of today will soon be obsolete. This is something that is clearer in the fashion business where the consumers always are looking for news at lower costs. LÄS MER
19. The Black Dahlia
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Svenskorna är kända världen över för att vara både modemedvetna och trendkänsliga. Vi läser trendtidningar, modebloggar, och älskar att shoppa. Åren efter gymnasiet kanske vi läser vidare eller skaffar oss ett jobb utan kvalifikationskrav. Detta gör att vi föredrar att handla våra modeplagg så billigt som möjligt. LÄS MER
20. Vadå upplevelse, vi kan väl ge dem en pepparkaka när de kommer!? : En studie som synar modebutikens fysiska miljö i sömmarna
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Denna uppsats har sin utgångspunkt i att behovet av effektiva differentieringsstrategier hela tiden ökar. Utöver detta indikeras även en ökad efterfrågan från kunderna på upplevelser i mötet med företaget. LÄS MER