Sökning: "marknadsföring Gina tricot"

Visar resultat 6 - 10 av 20 uppsatser innehållade orden marknadsföring Gina tricot.

  1. 6. Den osynliga vägen : En kvantitativ studie om visuell stimuli påverkan på konsumenters rörelsemönster i en klädbutik

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anni Elbrink; Johanna Jönsson; [2016]
    Nyckelord :Butiksskyltning; rörelsemönster; visuell stimuli;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor - Hur påverkar användandet av visuell stimuli konsumenters rörelsemönster? - Hur påverkar användandet av visuell stimuli möjligheten att vägleda konsumenter med hänsyn till inkongruent och kongruent färg? Syftet med examensarbetet är att analysera hur användandet av visuell stimuli, i form av en visuell symbol, påverkar konsumenters rörelsemönster. Studien som är av experimentell karaktär undersöker hur användandet av stimuli kan vägleda konsumenter till specifika avdelningar samt längre in i en butik. LÄS MER

  2. 7. Sociala medier som ett nytt verktyg : En netnografisk studie om hur svenska företag använder digitala plattformar idag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sara Hussein; Reem Al-Falahi; [2016]
    Nyckelord :Web 2.0; social media; platforms’; interaction; Facebook; Twitter; Instagram; Swedish companies; Web 2.0; sociala medier; plattformar; interaktion; Facebook; Twitter; Instagram; svenska företag;

    Sammanfattning : Nya tekniker som Web 2.0 har med en tvåvägskommunikation utvecklat förutsättningarna på Internet som i sin tur bidragit till sociala medier som Facebook, Twitter och Instagram. Denna tillväxt har ändrat marknadsföring från att rikta sig mot ”rätt” kunder till att skapa en relation med sina kunder. LÄS MER

  3. 8. Traditionellt eller öppet skyltfönster?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ELVIRA RUSID; STINA PAULSSON; [2014]
    Nyckelord :Skyltfönster; butik; butikskommunikation; exponering; skyltdockor; detaljhandeln; marknadsföring;

    Sammanfattning : Butiker använder många olika hjälpmedel för att attrahera sina kunder. Ett av dessa hjälpmedel är butikens skyltfönster vars uppgift är att vara butikens ansikte utåt (Ekberg, 2010). LÄS MER

  4. 9. Vägen till den virtuella butiken : en studie om Gina Tricots möjligheter att marknadsföra sig online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Caroline Andrén; Mariel Alexandra Hermansson; [2012]
    Nyckelord :internet; Gina Tricot; online marketing; consumer behavior; multi-channel retailing; marketing channel; brand image; onlinemarknadsföring; konsumentbeteende; multikanalsåterförsäljning; marknadsföringskanaler; varumärkesimage;

    Sammanfattning : Internet når idag över 8 miljoner människor i Sverige och är en naturlig del av vardagen för många. För företag betyder detta en viktig marknadsföringskanal som inte bör underskattas. LÄS MER

  5. 10. Naturligtvis

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sofia Green; Johanna Persson; Johanna Settergren; [2011]
    Nyckelord :grön marknadsföring; ekologiska kläder; unga flickor; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Naturligtvis - En studie kring företag och konsumenters inställning till ekologiska kläder Författare: Sofia Green, Johanna Persson, Johanna Settergren Universitet: Institutionen för Service Management vid Lunds Universitet, Campus Helsingborg. Nivå och ämne: Kandidatuppsats Service Management 15 hp. LÄS MER