Sökning: "marknadsföring påverkan på identitet"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden marknadsföring påverkan på identitet.

  1. 1. Marknadsförings (o)förmåga att bidra till konsumtion av grönt mode : En studie om hur modeföretags gröna marknadsföring påverkar gapet mellan unga konsumenters attityder till grönt mode och deras faktiska köpintentioner.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Katarina Tronêt; Emma Jönsson; [2022]
    Nyckelord :social media marketing; attitude-behavior gap; green fashion; consumer behavior; greenwashing; grön marknadsföring; klädindustrin; det gröna gapet; konsumentbeteende; grönmattning;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate how green marketing can bridge the gap between young consumers' attitudes towards green fashion and their actual purchase intentions. In order to identify and gain an understanding of the factors that influence the effect of green marketing, a multi-research method is used (a combination of qualitative and quantitative methods). LÄS MER

  2. 2. Betydelsen influencers har för unga tjejer : En kvalitativ studie om influencers påverkan på 16 - 20 åringars tjejers köpbeteende och sociala identitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Sally Westling; Amanda Kantola; [2021]
    Nyckelord :Instagram; influencers; social identity; consumer buying-behaviour; Influencers; Instagram; social identitet; köpbeteende;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är Instagram och influencers ett väldigt vanligt fenomen bland unga. Idag kan influencers nå ut med marknadsföring av produkter på ett helt nytt sätt än vad reklam och reklamföretag gör. De som använder sig av Instagram i störst utsträckning är tjejer i ung ålder. LÄS MER

  3. 3. Vägen från platsvarumärke till det fysiska rummet.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Hanna Maleus Larsson; [2019]
    Nyckelord :platsvarumärke; samhällsplanering; Lund; Brunnshög; MAX IV; ESS;

    Sammanfattning : Sedan en tid tillbaka arbetar flera länder, regioner och större städer med platsvarumärke. Detta används till marknadsföring av sin plats men även för att framhäva det som karaktäriserar eller är unikt för platsen. Idag syns platsvarumärken på kommunen och mindre städer. LÄS MER

  4. 4. Har influencers tagit över ditt liv?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lisa Rigby; Elin Mathiasson; [2018]
    Nyckelord :Influencer marketing; Electronic-word-of-mouth; Förtroende; Identitet; Konsumtion; Business and Economics;

    Sammanfattning : I en digitaliserad värld används sociala nätverk allt mer kontinuerligt. De sociala nätverken och plattformarna har fått en ny innebörd och har kommit att bli en avgörande komponent i företags marknadsföringsstrategi. LÄS MER

  5. 5. Varumärket som framgångsfaktor: en fallstudie av musikbolaget RMH

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Naomi Bengtsson Wood; Julia Carlsson; Emmy Sjöström; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med uppsatsen är att analysera företaget RMH:s (Respect My Hustle) varumärke och identifiera vilka faktorer relaterade till just varumärket som kan ses som framgångsfaktorer för företaget som en representant för mindre bolag inom musiksektorn. Syftet definieras ytterligare i två delsyften: 1. LÄS MER