Sökning: "medie och kommunikation öl"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden medie och kommunikation öl.

  1. 1. Hur den digitala reklamen för alkoholfri öl uppfattas av ungdomar i åldrarna 18-22

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Matilda Hellberg; Marcus Nord; [2021]
    Nyckelord :alkoholfri; alkohol; reklam; ungdomar; uppfattning; påverkan; Social Sciences;

    Sammanfattning : Följande uppsatsarbete undersöker om den digitala reklamen för alkoholfri öl, i detta fall “Norrlands Guld motrörelsen”, påverkar ungdomar i åldrarna 18-22. För att kunna svara på detta gjordes kvalitativa semistrukturerade intervjuer med fem ungdomar i den angivna åldern. LÄS MER

  2. 2. "Köp inte! Det är inte öl, det är vatten" : En multimodal kritisk diskursanalys av Systembolagets marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sara Boskovic; Fanny Hammarberg; [2019]
    Nyckelord :MCDA; alcohol; Systembolaget; monopoly; strategic communication; marketing communication; social responsibility; MCDA; alkohol; Systembolaget; monopol; strategisk kommunikation; marknadskommunikation; samhällsansvar;

    Sammanfattning : This study analyses the marketing communication of Systembolaget. The material is the organization's last three tv-commercials. The aim of the study is to problematize the marketing communication of Systembolaget since it is a non-profit organization owned by the government. LÄS MER

  3. 3. Gemensam passion för öl

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Felicia Berggren; Stina Sundberg; [2016]
    Nyckelord :mikrobryggeri; positionering; visuell identitet; semiotik; förpackningsdesign; visuell konsumtion; neolokalism; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : I dagens Sverige tillkommer det i snitt ett nytt mikrobryggeri i veckan. Det finns nu ett ungefärligt  antal på 250 stycken mikrobryggerier i Sverige och dessa vill hitta en position  på ölmarknaden. LÄS MER

  4. 4. Statuskonsumtion, på vems villkor? : öl som finkultur

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Anna Nyman; [2015]
    Nyckelord :Konnässörsskap; finkultur; konsumtion; smak; fält; distinktioner; hierarki; fallstudie; lokalt monopol; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen Statuskonsumtion, på vems villkor? –öl som finkultur är skriven av Anna Nyman i ämnet för Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet. Uppsatsen är en fallstudie som undersöker hur öl som produkt tillskrivits konnässörsskap samt vilka drivkrafter som drivit produkten i denna riktning. LÄS MER