Sökning: "medie och kommunikation öl"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden medie och kommunikation öl.
1. Hur den digitala reklamen för alkoholfri öl uppfattas av ungdomar i åldrarna 18-22
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Följande uppsatsarbete undersöker om den digitala reklamen för alkoholfri öl, i detta fall “Norrlands Guld motrörelsen”, påverkar ungdomar i åldrarna 18-22. För att kunna svara på detta gjordes kvalitativa semistrukturerade intervjuer med fem ungdomar i den angivna åldern. LÄS MER
2. "Köp inte! Det är inte öl, det är vatten" : En multimodal kritisk diskursanalys av Systembolagets marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : This study analyses the marketing communication of Systembolaget. The material is the organization's last three tv-commercials. The aim of the study is to problematize the marketing communication of Systembolaget since it is a non-profit organization owned by the government. LÄS MER
3. Gemensam passion för öl
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : I dagens Sverige tillkommer det i snitt ett nytt mikrobryggeri i veckan. Det finns nu ett ungefärligt antal på 250 stycken mikrobryggerier i Sverige och dessa vill hitta en position på ölmarknaden. LÄS MER
4. Statuskonsumtion, på vems villkor? : öl som finkultur
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Uppsatsen Statuskonsumtion, på vems villkor? –öl som finkultur är skriven av Anna Nyman i ämnet för Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet. Uppsatsen är en fallstudie som undersöker hur öl som produkt tillskrivits konnässörsskap samt vilka drivkrafter som drivit produkten i denna riktning. LÄS MER