Sökning: "medievanor kvantitativ"
Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden medievanor kvantitativ.
6. Media - socialiseringsprocessens förlängda arm : En kvantitativ studie om medias inflytande påungdomar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Även om Internet är dominerande, är andra typer av medier som radio, tv eller tidningar intenödvändigtvis uteslutna, utan är snarare ett komplement till redan etablerade medievanor.Denna studiens fokus är att belysa media som en institution som influerar unga människorsliv, där unga människors självuppfattning och kroppsbild används för att illustrera mediernasinflytande. LÄS MER
7. To digitize or not to digitize – that is the question
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: To digitize or not to digitize – that is the question Författare: Natasa Gavric & Dejana Skakic Uppdragsgivare: Härryda kommun Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Termin: Höstterminen 2013 Handledare: Mathias Färdigh Sidantal: 40 exklusive bilagor Antal ord: 14 967 Syfte: Att undersöka på vilket sätt invånarna i Härryda kommun vill få information i en tid av ett förändrande medielandskap och om Info-bladet idag är rätt kanal. Metod: Kvantitativ studie genom enkätundersökning Material: 276 svar Huvudresultat: Resultatet visar i linje med teorin att skillnaderna i medievanor skiljer sig bland de olika invånargrupperna. LÄS MER
8. Att skapa uppmärksamhet på turismmarknaden : En studie om Trosa Rederi AB:s kommunikationskanaler
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Sammanfattning - Att skapa uppmärksamhet på turismmarknaden – En studie om Trosa Rederi:s kommunikationskanaler Datum: 30 maj, 2012 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling, HST, Mälardalens Högskola Författare: Anna Andersson, Malin Hällblad och Lina Wahlén Lindqvist 28 november 1989, 2 september 1990, 21 februari 1988 Handledare: Finn Wiedersheim-Paul Nyckelord: Kommunikationskanaler, uppmärksamhet, kostnadseffektivitet, turism, påverkan. Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur Trosa Rederi, genom kommunikationskanaler, kan skapa uppmärksamhet kring sitt varumärke hos sin målgrupp. LÄS MER
9. Politik på papper och på webb : - En jämförande studie av kvällspressens politiska journalistik i pappers- och webbtidningen
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : Papperstidningen är död! Länge leve webbtidningen! Inte riktigt så. Men sant är i alla fall att människors medievanor har förändrats mycket sedan internet blev en del av våra liv. Allt fler människor väljer att ta del av nyheter på nätet i stället för i papperstidningen. Utvecklingen gäller i synnerhet kvällstidningsgenren. LÄS MER
10. Medievanor och skolprestationer en undersökning av mediekonsumtionens effekter på gymnasieungdomars skolprestationer
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att undersöka om gymnasieungdomars mediekonsumtion har någonpåverkan på deras skolprestationer. Frågeställningar: Påverkas gymnasieungdomars skolprestationernegativt av en hög mediekonsumtion? Påverkas skolprestationerna av mediekonsumtionens innehållsligakaraktär? Hur påverkas ett eventuellt samband av faktorer som kön och socioekonomisk status (SES)?Högkonsumtion av vilken typ av medium har mest inverkan på skolprestationer? Vi har i denna studievalt att utföra en kvantitativ undersökning i form av enkäter. LÄS MER