Sökning: "metodologiska problem i forskning"
Visar resultat 21 - 25 av 40 uppsatser innehållade orden metodologiska problem i forskning.
21. FALLSTUDIE Involvering av leverantör vid utveckling av motorvärmare : För V8 motorer
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : An engine heater is used to warm engine cooling fluid in an engine. This specific case pertains to the engine warmers found in the V8 engines of Scania trucks. The purpose of this study is to make the product development more effective by optimizing the cooperation with suppliers. LÄS MER
22. ”Man kan ju aldrig prata för mycket om det” En Intervjustudie om Kunskapsbedömning i Grundsärskolans inriktning Träningsskola An interview study about assessment of curriculum for students in compulsary school for pupils with learning disabilities
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Jenny Walfridsson (2015). ”Man kan ju aldrig prata för mycket om det”. En Intervjustudie om Kunskapsbedömning i Grundsärskolans inriktning Träningsskola. (An interview study about assessment of curriculum for students in compulsary school for pupils with learning disabilities. LÄS MER
23. ”En människa är ju som en tändsticka: man kan bara brinna så länge, sen slocknar man” : Förståelsen av "duktighet" som ett stress- och prestationsrelaterat problem i skolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Skolan pekas ofta ut som en betydelsefull arena för ungas hälsa och välmående. Ett flertal undersökningar visar dock att unga svenskar, i synnerhet tonårstjejer, har en negativ hälso- utveckling. Bland de unga som mår dåligt finner vi ’duktiga’ elever som vill vara så duktiga att det får negativa hälsoeffekter (t.ex. LÄS MER
24. Den europeiska offentliga sfären : En kritisk litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Den offentliga sfären är ett begrepp som genom historien har definierats på en rad olika sätt. Detta har medfört att litteraturen om den europeiska offentliga sfären (EPS) har antagit en rad olika utgångspunkter. LÄS MER
25. ”Skolämnet samhällskunskap kan inte göra mer” : Om jämställdhetsfrågan – ett ämnesdidaktiskt problem i den senmoderna samhällskunskapsundervisningen?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Studien gör avstamp i sociologisk och utbildningsvetenskaplig forskning kring skolans och kunskapens förändrade form och funktion i vår senmoderna samtid. Med bakgrund av denna hävdar jag att den Svenska skolan avseende dess arbete med klassiskt värdepedagogiska frågor som till exempel jämställdhet mellan kvinnor och män idag står inför en ny typ av utmaning och eventuell ämnesdidaktisk problematik. LÄS MER