Sökning: "mindre tjänsteföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 60 uppsatser innehållade orden mindre tjänsteföretag.

  1. 1. The Role of ChatGPT in Knowledge-Creating Processes in Professional Service Firms

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victoria Englund; Naomi Jayne; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; Chatbot; ChatGPT; Knowledge creation; Knowledge management; Professional service firms; SECI; Artificiell intelligens; Chatbot; ChatGPT; Kunskapsskapande; Knowledge management; Professionella tjänsteföretag; SECI;

    Sammanfattning : New technology and digital transformations create disruptions for businesses, which new artificial intelligence (AI) technology is projected to do. Knowledge management (KM) and professional service firms (PSFs) play a critical role in the innovation-driven era of the knowledge economy. LÄS MER

  2. 2. Små lokala företag och sociala medier : En kvalitativ studie av små lokala företags användning av sociala medier för att gynna varumärkets brand equity

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Maja Helsing; Julia Strid; [2021]
    Nyckelord :CBBE; Social media marketing; SME; Local business; Customer relationship; CBBE; Sociala medier marknadsföring; Små företag; Lokala företag; Kundrelation;

    Sammanfattning : Titel: Små lokala företag och sociala medier -En kvalitativ studie av små lokala företags användning av sociala medier för att gynna varumärkets brand equity Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Maja Helsing och Julia Strid Handledare: Peter Ek Datum: 2021 – juni  Syfte: Syftet med denna uppsats var att utveckla kunskapen kring hur små lokala företag kan förbättra deras egen brand equity genom att använda sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Relationsmarknadsföring och dess hinder ur medarbetarnas perspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gabriel Dayan; Michelle Li; [2021]
    Nyckelord :Relationship marketing; employee perspective; relationship building; small business; service business; corporate culture; trust; technological resources; internal marketing; Relationsmarknadsföring; medarbetarens perspektiv; relationsskapande; småföretag; tjänsteföretag; företagskultur; tillit; teknologiska resurser; intern marknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Studiens bakgrund redogör för och beskriver småföretag samt de ekonomiska problem de bemöter i jämförelse med större företag. Bakgrunden benämner även de nackdelarna som finns med att vara ett småföretag. LÄS MER

  4. 4. Hur personliga är tjänsteföretag? : En innehållsanalys av friskvårdsföretags användning av sociala medier med fokus på personalens framställning

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Martin Rosqvist; [2018]
    Nyckelord :Marketing; brand; service; service company; staff; Marknadsföring; varumärke; service; tjänsteföretag; personal;

    Sammanfattning : Varför? Det är den ständiga frågan. Anledningen till att vissa företag lyckas bättre än andra beror ofta på hur man agerar med sin marknadsföring (Kotler och Keller 2012). Hos företag som erbjuder service (tjänsteföretag) ligger större krav på personalen som utgör ett viktigt redskap för att öka företagets värde. LÄS MER

  5. 5. Ekonomistyrning i redovisnings-, lönekonsult och revisionsbyråer Hur kan ekonomistyrning se ut i små redovisnings-, lönekonsult och revisionsbyråer?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Reine Vindebro; Michael Wendwessen; Caroline Åkesson; [2017]
    Nyckelord :Företagsekonomi; ekonomistyrning; MCS; professionella tjänsteföretag; små företag; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Hur kan ekonomistyrning se ut i små redovisnings-, lönekonsult och revisionsbyråer Seminariedatum: 13 januari 2017 Kurs: FEKH69, Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Reine Vindebro, Michael Wendwessen och Caroline Åkesson Handledare: Peter W Jönsson Fem nyckelord: Företagsekonomi, ekonomistyrning, MCS, professionella tjänsteföretag, små företag Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva hur ekonomistyrningen ser ut i små redovisnings-, lönekonsult och revisionsbyråer Metod: Studien bygger på en kvalitativ forskningsstrategi med semi-strukturerade intervjuer. Ambitionen är att ha en induktiv forskningsansats men innehåller trots det deduktiva inslag. LÄS MER