Sökning: "modets"

Visar resultat 16 - 20 av 29 uppsatser innehållade ordet modets.

  1. 16. Modets makt på gatan - en studie av Hypebeast och Refinery29

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Julia Kulle; [2013]
    Nyckelord :smak; streetmode; mode; stil; habitus; image; estetisering; makt; klass; livsstil; konsumtion; Refinery29; Hypebeast; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie analyserar två Internetbaserade livsstilsmagasin som bland annat porträtterar streetmode; mode på och från gatan. Placerat i en konsumtionssamhällelig kontext fokuserar jag på hur det estetiskt tilltalande, så som mode, blir ett sätt att positionera sig socialt. LÄS MER

  2. 17. Modets skrivna ord : En jämförelse mellan kundtidningar och förlagsutgivna tidningar i modebranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jenny Lacis; Sara Sandahl; [2013]
    Nyckelord :Modejournalistik; kundtidning; Acne; Elle; Monki; Weekday; Rodeo; Nelly; Sofis mode;

    Sammanfattning : Många företag ger i dag ut tidningar med journalistiskt material till sina kunder, så kallade kundtidningar. Något som är unikt för dessa är deras tryggade ekonomi och att de ska främja ett företag med hjälp utav mer material än bara reklam. LÄS MER

  3. 18. Identitet, profil och image i modets ständigt föränderliga värld.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Ella Fälth; Mathilda Magnusson; [2012]
    Nyckelord :Identitet; Identity; profil; image; profile; image; modefluga.; market communication; hype.; marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Problembakgrund: I modets föränderliga värld, med nya trender varje säsong, kan det vara svårtför svenska modeföretag att skapa sig en långsiktig stark position på den svenskamodemarknaden. Tre företag aktiva på den svenska modemarknaden har valts ut för attundersöka hur de arbetar med identitet, profil och image för att behålla sin position påmarknaden. LÄS MER

  4. 19. Det gröna gapet : varför skiljer sig attityd och beteende åt vid hållbar klädkonsumtion?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sofie Andersson; Karina Putak; [2012]
    Nyckelord :grönt mode; Hållbar utveckling; attityd – beteende gap; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Klädindustrins negativa påverkan på hållbar utveckling har på senare tid blivit allt mer uppmärksammad av konsumenter, media och aktörer i modebranschen. Även om medvetenheten har ökat så har inte konsumtionen av hållbara klädalternativ gjort det till önskad grad. LÄS MER

  5. 20. Entreprenörskapets utmaningar – en resa i modets tecken

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Ivarsson Elin; Rosenberg Lena; [2011]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Being a small business in the clothing industry involves a lot of hard work that extends beyond the usual eight-hour day. It is an industry characterized by fierce competition, tough conditions and requires cutting costs, unique marketing and a strong brand to succeed. LÄS MER