Sökning: "muntliga instruktioner"
Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden muntliga instruktioner.
1. Praktisk kunskap i hörselrehabilitering : En interventionsstudie om muntlig instruktion och instruktionsfilm i hörselrehabilitering
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Att ge tydlig information till patienter är av stor betydelse inom hörselvården. Det finns olika kommunikationskanaler (muntliga, skriftliga, digitala) som vårdgivaren kan använda i hörselrehabiliteringen. LÄS MER
2. Hur vi kommer över talrädsla i svenskämnet : en fenomenografisk studie på gymnasieelever
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Syftet med denna studie var att bidra med kunskap om de strategier som elever i gymnasiet ansåg vara stödjande för att övervinna talrädsla och svensklärares användningsområde för dessa strategier i klassrummet. Metoderna som användes var enkät och fenomenografisk intervju. LÄS MER
3. Hur påverkar två olika muntliga instruktioner löpsteget hos unga kvinnliga löpare? : En pilotstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Inledning: Löpning är en effektiv träningsform som blir alltmer populär, tyvärr är skaderisken relativ hög med en incidens på 37% per år. Låg stegfrekvens samt en hög vertical ground reaction force, vGRF, vilket betyder den vertikala kraften kroppen utsätts för i fotisättningen är associerad med en ökad skaderisk. LÄS MER
4. Språklig variation i klassrummet : En intervju- och observationsstudie av språklig variation som undervisningsmoment i svenska på gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språkSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att ta reda på hur en lärare i svenska ser på området språklig variation, samt vad eleverna väljer att ta upp när de genomför en gruppredovisning i ämnet utifrån svensklärarens instruktioner. Detta görs via en intervju med en svensklärare och en klassrumsobservation då lärarens klass genomför muntliga gruppresentationer, samt genom en analys av den uppgiftsinstruktion eleverna gavs inför sina presentationer. LÄS MER
5. Reflektera, lösa, behärska! : En självobservationsstudie om hur redskap och metoder används i den egna lärandeprocessen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)Sammanfattning : I denna studie undersöks hur olika erbjudna redskap och metoder används i en students egen övning med syfte att undersöka hur de bidrar till möjligheten att agera som lärare till sig själv. Undersökningen dokumenterades i en loggbok som även hade funktionen som övningsjournal. LÄS MER