Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  2. 2. Storskogen's portfolio diversification - A strategy for prosperity?

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Markus Johan Willem Ransved Nilsson; Gustaf Frumerie; [2023]
    Nyckelord :Serial acquirer; M A; Growth; Value Creation; Book-runners;

    Sammanfattning : This case study provides an in-depth description of the fast-paced M&A compounder Storskogen which has received noticeable media attention since its IPO in October 2021. Through examining the market sentiment surrounding the public market entry, the underwriting process, and its business model, potential reasons for its volatile and relatively poor stock performance are put forward. LÄS MER

  3. 3. Från data till beslut: Hur samspelet mellan människor och IT-verktyg ser ut i beslutsstödsprocessen hos en svensk nischbank : En fallstudie kring hur en svensk nischbank tar fram, uppfattar och använder beslutsstöd

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Informatik

    Författare :Hamza El Moussaoui; Daniel Knezevic; [2023]
    Nyckelord :Internal business process; decision support; digital competence; data; language barrier; Verksamhetsprocess; beslutsstöd; digital kompetens; data; språkbarriär;

    Sammanfattning : The study has been carried out with the aim of finding out what a Swedish niche bank's worksystem around the use of decision support looks like. More specifically how decision support is produced and how this decision support is understood and used to partly improve internalbusiness processes. LÄS MER

  4. 4. Relationsmarknadsföringens betydelse för digitala nischbanker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Thea Carlbom; Pontus Magnusson; [2022]
    Nyckelord :Digital niche bank; relationship marketing; trust; loyalty; digital media; Digital nischbank; relationsmarknadsföring; förtroende; lojalitet; digitala medier;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur digitala nischbanker i Sverige använder relationsmarknadsföring.  Metod: Studien är genomförd med hjälp av en kvalitativ multipel fallstudie med en deduktiv ansats. Empirin är insamlad genom semistrukturerade intervjuer utförda via Zoom hos fyra svenska digitala nischbanker. LÄS MER

  5. 5. Hållbarhetsrapportering i banksektorn : En studie om hållbarhetsrapporteringens utveckling

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Andersson; Fanny Hammarsten; [2022]
    Nyckelord :CSR; Agenda 2030; ÅRL; hållbarhetsrapport; Hållbarhet; CONI-modellen;

    Sammanfattning : Under de senaste decennierna har CSR-begreppet blivit ett omtalat ämne. Det ökade hållbarhetsintresset och ökade oron för världen kom att påverka Agenda 2030. Agendan influerade vidare lagändring i Sverige i Årsredovisningslagen år 2017 som berörde vilka företag som behöver upprätta en lagstadgad hållbarhetsrapport. LÄS MER