Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Förändrad interaktion, förändrat värde? : En kvalitativ studie om värdeskapande vid mänsklig och teknisk interaktion

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Michaela Råbergh; Amanda Sars; [2015]
    Nyckelord :Interaction; value; value creation; customer value; self-service; self-service technology; customer co-actor; roles; human-to-human; the telecom industry; Interaktion; värde; värdeskapande; kundvärde; självbetjäning; själv-service teknologi; kunden som medaktör; rollfördelning; personligt möte; telekombranschen;

    Sammanfattning : The progress in the field of technology is often described as massive and its development has had a great impact on the social development (Vetenskapsrådet, 2012). As a result of the digital evolution, there has been a change in the way customer and company interact (Normann, 2011). LÄS MER

  2. 2. E621, En studie om konsumenters attitydförändring och hur livsmedelsföretag hanterar konsumentens ”nya” efterfrågan

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Frida Peterson; Gabriella Danerhall; [2009]
    Nyckelord :e-nummer; konsumtion; identitetsskapande; nöjd kund; kommunikation; kvalitet och värdeskapande; Trade; Handel; Food and drink technology; Livsmedelsteknik; Business and Economics; Agriculture and Food Sciences;

    Sammanfattning : Title: E621, A study of customer attitude change and how this affects the food industry to meet the new requirements. University: Lund University, Service Management, Campus Helsingborg. Subject: Master 15 p. LÄS MER

  3. 3. Optimering av bemanning för att möta kundflöde och öka servicen – En jämförande fallstudie på Stadium Helsingborg

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Christoffer Andreasson; Daniel Borglund; Victor Johansson; [2009]
    Nyckelord :bemanning; kundflöde; service; gap-analys; servqual; butik; serviceföretagens tre goda cirklar; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problembeskrivning: I retailbranschen, som är en personalintensiv bransch, ställs det allt högre krav på servicen i butiken. Om företaget kan förmedla en upplevelse av hög kvalitet genom bra service skapas lojala och nöjda kunder. Dålig optimering av personal i butiken kan vara kostsamt och ge upphov till dålig service. LÄS MER

  4. 4. Lojalitetsskapande inom bank

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Therese Henning; Celia Olsson; [2008]
    Nyckelord :bank; crm; lojalitet; relationsmarknadsföring; värdeskapande; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Det finns speciella förutsättningar som präglar bankbranschen vilka främst utgörs av lagar som reglerar hur bankverksamheter får bedrivas. Bankbranschen går även igenom en förändring på grund av ökad konkurrens som gör att de traditionella bankerna måste agera för att behålla sina kunder lojala. LÄS MER