Avancerad sökning
Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Förändrad interaktion, förändrat värde? : En kvalitativ studie om värdeskapande vid mänsklig och teknisk interaktion
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : The progress in the field of technology is often described as massive and its development has had a great impact on the social development (Vetenskapsrådet, 2012). As a result of the digital evolution, there has been a change in the way customer and company interact (Normann, 2011). LÄS MER
2. E621, En studie om konsumenters attitydförändring och hur livsmedelsföretag hanterar konsumentens ”nya” efterfrågan
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Title: E621, A study of customer attitude change and how this affects the food industry to meet the new requirements. University: Lund University, Service Management, Campus Helsingborg. Subject: Master 15 p. LÄS MER
3. Optimering av bemanning för att möta kundflöde och öka servicen – En jämförande fallstudie på Stadium Helsingborg
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problembeskrivning: I retailbranschen, som är en personalintensiv bransch, ställs det allt högre krav på servicen i butiken. Om företaget kan förmedla en upplevelse av hög kvalitet genom bra service skapas lojala och nöjda kunder. Dålig optimering av personal i butiken kan vara kostsamt och ge upphov till dålig service. LÄS MER
4. Lojalitetsskapande inom bank
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Det finns speciella förutsättningar som präglar bankbranschen vilka främst utgörs av lagar som reglerar hur bankverksamheter får bedrivas. Bankbranschen går även igenom en förändring på grund av ökad konkurrens som gör att de traditionella bankerna måste agera för att behålla sina kunder lojala. LÄS MER