Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Möjligheter och problem med onlineundervisning i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Alva Dahlgren; Caroline Lennby; [2023]
    Nyckelord :matematik; online undervisning; distansundervisning; fjärrundervisning; lärare; elever; pandemi; problem; möjligheter;

    Sammanfattning : This study aims to find out the advantages and disadvantages of online learning with regards to mathematics. During the Covid-19 pandemic, education could not proceed as usual. Online learning became the solution which affected all subjects including mathematics. This study uses twelve different scientific articles that examine this topic. LÄS MER

  2. 2. Interaktion och relationer : Kollaboration i onlineundervisning

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Ewa-Charlotte Faarinen; [2023]
    Nyckelord :online education; collaborative learning; community of inquiry; onlineundervisning; kollaborativt lärande; community of inquiry;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att identifiera hur såväl framgångsrika förutsättningar som praktiska tillämpningarskapas av lärarutbildare när det gäller lärarstudenters digitala kollaborativa lärande i matematikundervisningpå distans. Studien genomfördes med utgångspunkt i ett aktionsforskningsarbete, därempirin inhämtades genom skriftliga reflektioner samt enkätfrågor av sluten och öppen karaktär. LÄS MER

  3. 3. How is children’s learning experience affected by instructions being given by a human-looking AI instructor instead of a human instructor?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Kajsa Tällberg; Josefin Morelius; [2022]
    Nyckelord :Artificial intelligence AI ; learning experience; AI instructor; human instructor; children; K-12 education; online education;

    Sammanfattning : Our society is becoming more and more digital and the outbreak of COVID-19 has stressed this process even more. Thus, the need for online teaching and learning has increased and many new advancements in technology have been made. LÄS MER

  4. 4. Musical interaction in online music education

    Master-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Tobias Fejne Allvin; [2022]
    Nyckelord :Actor-network theory; Covid-19 pandemic; Mediation; Musical interaction; Networks; Online music education; Reification; Social constructionism; Technology; Educational Science; Music Education; Aktör-nätverksteori; Covid-19 pandemin; Mediering; Musikaliskt samspel; Nätverk; Online undervisning; Reifikation; Socialkonstruktionism; Teknologi; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : The present study seeks to examine musical interaction in online education. Although the study focuses on how teachers have adapted their teaching methods to the new circumstances dictated by the still-ongoing covid-19 pandemic, the ambition has also been to investigate how a beneficial music education online could be conducted in order to promote a global teaching environment with sustainable travelling habits. LÄS MER

  5. 5. Zooma ut?: Studenters användaracceptans för digitala onlineföreläsningsverktyg efter Covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Johanna Ingman; Elin Wernholm; [2022]
    Nyckelord :Användaracceptans; Digitalisering; Studenter; Påtvingad förändring; Social Sciences;

    Sammanfattning : Digitalisering inom högre utbildning är ett länge pågående projekt som fått sig en upptrappning under Covid-19-pandemin. Lärosäten världen över fick snabbt anpassa sig och ställa om till onlineundervisning för att skydda folkhälsan. LÄS MER