Sökning: "passive aggressive"

Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden passive aggressive.

  1. 11. A comparative study on twostandardised electrochemicalmethods with emphasis the effectof microstructure and inclusionson pitting corrosion on duplexstainless steel

    Master-uppsats, KTH/Materialvetenskap

    Författare :Khadijeh Jafari; [2016]
    Nyckelord :Duplex stainless steel; pitting corrosion; electrochemical test; potentiostatic; potentiodynamic ASTM; inclusion; microstructure; sigma phase; phase arrangement;

    Sammanfattning : Duplex stainless steel (DSS) that developed in the 1930’s is a type of steel that consists of bothaustenite and ferrite phases in an almost equal proportion. It inherits properties of both ferriticand austenitic stainless steel and so it has good mechanical and corrosion resistance propertiesthat makes it suitable material in different industries with aggressive environment. LÄS MER

  2. 12. "Ta det som en man?" : En kvalitativ innehållsanalys med fokus på maskulinitetsdrag hos karaktärer i Svenska filminstitutets rekomendationer för Skolbio

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Veronica Källgren; [2014]
    Nyckelord :Teaching aids; Masculinity; Gender; Film; Educational sciences; Interculturality; Läromedel; Maskulinitet; Genus; Film; Utbildningsvetenskap; Interkulturalitet;

    Sammanfattning : This study is a qualitative content analysis which sets out to examine the representation of stereotypic masculine traits amongst the main characters in two films from The Swedish Institute of Film's (Svenska Filminstitutets) selection for ”School Cinema” (Skolbio). The study is operationalised through the use of a scheme, constructed by Lorraine Evans and Kimberly Davies for their study No sissy boys here, which maps stereotypical masculine and feminine traits and originates from Sandra Lipsitz Bems ”Sex Role Inventory”. LÄS MER

  3. 13. Våldtäktsrapportering i media : en kritisk diskursanalys med ett intersektionellt fokus

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Viktoria Kiwutila Lufuankenda; Maja Kronqvist; [2013]
    Nyckelord :intersectional perspective; rape case; gender; social class; ethnicity; perpetrators; victims; intersektionalitet; våldtäkt; kön; klass; etnicitet; sociala kategorier; framställning av gärningsmän och offer;

    Sammanfattning : I denna studie som förhåller sig till ett kvalitativt arbetssätt kommer vi att studera hur gärningsmän respektive offer gestaltas i olika kontroversiella våldtäktsfall i Sverige. Genom att använda oss av en kritisk diskursanalys på våra valda fall, ”Rissnevåldtäkten” och ”Stureplansvåldtäkten”, strävar vi efter att kunna analysera språket samt uppnå vårt syfte och besvara våra frågeställningar. LÄS MER

  4. 14. Human-Canine interaction. Active support versus passive support : the influence of type of support given by the owner on the behaviour of the domestic dog (canis familiaris) in an approach test

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and Health

    Författare :Petra Neessen; [2013]
    Nyckelord :canine; human; interaction; support; owner; domestic dog; dog; canis familiaris;

    Sammanfattning : Strong emotional responses in domestic dogs (canis familiaris) to unfamiliar people or in situations, for example during walks, may increase the risk of dogs biting people. Aggressive behaviour by dogs towards humans is much discussed and has significant consequences for society. LÄS MER

  5. 15. Könsroller och Härskartekniker i Twilight : (re)produktion av patriarkalgenusstrukturer genom smäktande kärlekshistoria?

    Kandidat-uppsats, Lärarutbildningen

    Författare :Amanda Hjort; [2012]
    Nyckelord :Twilight; gender roles; master suppression techniques; femininity; masculinity; Twilight; könsroller; härskartekniker; femininitet; maskulinitet;

    Sammanfattning : This essay aims to describe and problematize gender roles and master suppression techniques in Stephenie Meyer’s Twilight Saga. This is done in order to enable me, in my future profession as a teacher, to start an emancipatory discussion in class where pupils can become conscious of different ways of reading the love story. LÄS MER