Sökning: "personligt varumärkesbyggande"
Visar resultat 11 - 15 av 32 uppsatser innehållade orden personligt varumärkesbyggande.
11. Det personliga intrycket via bloggar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The personal impression trough blogs - a study about personal bran-ding and impression management through blogs Personal branding is a new phenomenon that is coming across different compli-cations. An individual is supposed to be a personal brand on the one hand and is expected to live up to it’s own uniqueness on the other. LÄS MER
12. Movember : en hälsokampanj av sin tid - “Riktiga män som odlar riktiga mustascher och pratar om viktiga frågor”
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Movember - En hälsokampanj av sin tid Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet. Uppsatsförfattare: Irjana Filipovic och Sarah Stancs Sammanfattning Denna uppsats undersöker internetbaserade hälsokampanjer och hur den utbredda digitaliseringen av hälsokommunikation påverkar kampanjens utformande, ton och målgrupp. LÄS MER
13. Det professionellt privata : En jämförande studie om privatpersoners strategiska användande av Instagram utan vinstdrivande motiv
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : With the intention to fill a gap in the research field, this thesis porposes to illuminate privatepersons’ use of Instagram simply as private actors without any profitable interest. The users with a solely personal interest may in some cases attract thousands of followers in the scale ofcelebrity fan base. LÄS MER
14. Personal branding – möjlighet eller krav?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Abstract Title: Personal branding – opportunity or necessity? Seminar date: 2015-01-15 Course: FEKH29 Business administration: Degree Project in Marketing, Undergraduate Level, 15 hp. Authors: Magnus Skog, Justus Jahja, Niran Ahmad Advisor: Jon Bertilsson Key words: Social media, brands, Ceo, financial result Objective: The objective of this thesis is to in an explorative approach obtain the interplay between Swedish business leaders' personal brand and their corporates` brand. LÄS MER
15. Sökmotoroptimering - mer än synlighet online: En kvalitativ studie om svenska universitets strategiska arbete med sökmotoroptimering ur ett varumärkesperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie ämnar öka förståelsen för hur svenska universitet använder sökmotoroptimering i sitt arbete för att synliggöra information på webben. Studien ämnar även öka förståelsen för hur verksamma inom universitetsbranschen motiverar användningen av och målet med verktyget. LÄS MER