Sökning: "personligt varumärkesbyggande"

Visar resultat 11 - 15 av 32 uppsatser innehållade orden personligt varumärkesbyggande.

  1. 11. Det personliga intrycket via bloggar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Subhija Radmilovic; Rebecka Lordhem; [2016]
    Nyckelord :Personal branding; Blogs; Digital identity; Impression management; Persona; Digital content marketing; Interviews; Social Sciences;

    Sammanfattning : The personal impression trough blogs - a study about personal bran-ding and impression management through blogs Personal branding is a new phenomenon that is coming across different compli-cations. An individual is supposed to be a personal brand on the one hand and is expected to live up to it’s own uniqueness on the other. LÄS MER

  2. 12. Movember : en hälsokampanj av sin tid - “Riktiga män som odlar riktiga mustascher och pratar om viktiga frågor”

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Irjana Filipovic; Sarah Stancs; [2015]
    Nyckelord :Movember; Kampanj; Semiologi; Hälsokommunikation; Personligt varumärke; personal branding; Cultural Sciences; Social Sciences;

    Sammanfattning : Movember - En hälsokampanj av sin tid Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet. Uppsatsförfattare: Irjana Filipovic och Sarah Stancs Sammanfattning Denna uppsats undersöker internetbaserade hälsokampanjer och hur den utbredda digitaliseringen av hälsokommunikation påverkar kampanjens utformande, ton och målgrupp. LÄS MER

  3. 13. Det professionellt privata : En jämförande studie om privatpersoners strategiska användande av Instagram utan vinstdrivande motiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Signe Ekström; Rebecca Matarasso; [2015]
    Nyckelord :Instagram; social media; self-presentation; personal branding; strategy; Instagram; sociala medier; självpresentation; personligt varumärkesbyggande; strategi;

    Sammanfattning : With the intention to fill a gap in the research field, this thesis porposes to illuminate privatepersons’ use of Instagram simply as private actors without any profitable interest. The users with a solely personal interest may in some cases attract thousands of followers in the scale ofcelebrity fan base. LÄS MER

  4. 14. Personal branding – möjlighet eller krav?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Justus Jahja; Niran Ahmad; Magnus Skog; [2015]
    Nyckelord :Personal branding; Personligt varumärke; Företagsledare; CEO Brand; VD-varumärke; Sociala medier; Varumärkesbyggande; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: Personal branding – opportunity or necessity? Seminar date: 2015-01-15 Course: FEKH29 Business administration: Degree Project in Marketing, Undergraduate Level, 15 hp. Authors: Magnus Skog, Justus Jahja, Niran Ahmad Advisor: Jon Bertilsson Key words: Social media, brands, Ceo, financial result Objective: The objective of this thesis is to in an explorative approach obtain the interplay between Swedish business leaders' personal brand and their corporates` brand. LÄS MER

  5. 15. Sökmotoroptimering - mer än synlighet online: En kvalitativ studie om svenska universitets strategiska arbete med sökmotoroptimering ur ett varumärkesperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ylva Nilsson; Martina Fransson; [2015]
    Nyckelord :myndighet; New Public Management; varumärkesorientering; marknadsorientering; universitet; synlighet online; sökmotoroptimering; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar öka förståelsen för hur svenska universitet använder sökmotoroptimering i sitt arbete för att synliggöra information på webben. Studien ämnar även öka förståelsen för hur verksamma inom universitetsbranschen motiverar användningen av och målet med verktyget. LÄS MER