Sökning: "platsmarknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 221 uppsatser innehållade ordet platsmarknadsföring.

  1. 21. Myten om Åre : En semiotisk multimodal textanalys av platsvarumärket Åre

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Emilia Finné; Jenny Kästel; [2022]
    Nyckelord :gentrification; tourism; place brand; social class; Åre; gentrifiering; turism; platsvarumärke; klass; Åre;

    Sammanfattning : I egenskap av att vara en av Sveriges största turistorter lockar Åre cirka en miljon besökare per år. För många handlar orten om skidåkning och turismen bidrar med många jobbmöjligheter till den jämtländska byn som ofta beskrivs som lilla Stockholm. LÄS MER

  2. 22. Turismens effekter i Torekov : - ur ett kommunalt och ett medborgarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Maria Källqvist; Sofia Åsberg; [2022]
    Nyckelord :Turism; turistindustri; platsmarknadsföring;

    Sammanfattning : During our bachelor's degree we learned about, among other things, public spaces, municipal planning and the city's sustainable development. The essay aims to investigate how the effects of tourism affect the small town of Torekov, located in southern Sweden. LÄS MER

  3. 23. Utformning av Sjögläntan : Vägen till ett attraktivt boende på landsbygden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)

    Författare :Felicia Svensson Ek; [2022]
    Nyckelord :outdoor environment; attractive living; attractive housing; attractive rural area; rural development; urban planning; master planning; detailed planning; attractiveness; location marketing; immeasurable values; building design; housing attractiveness; attraktiva bostäder; attraktiv landsbygd; landsbygdsutveckling; översiktsplanering; detaljplanering; attraktivitet; platsmarknadsföring; omätbara värden; byggnadsutformning; attraktivt boende;

    Sammanfattning : The population in Sweden has increased for a long time, despite this, many small municipalities have a negative population development, which also applies to Gullspång. In order to get people to stay in the municipality, it is important to create attractive housing. LÄS MER

  4. 24. Två kommuners platsmarknadsföring ur ett identifikationsperspektiv : ”Här finns fullt av möjligheter” och ”Välkommen till paradiset”

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Retorik

    Författare :Elisabeth Dammyr; [2022]
    Nyckelord :Identification; place marketing; identification analysis; comparative analysis; municipality; municipality development; hermeneutics.; identifikation; platsmarknadsföring; identifikationsanalys; komparativ analys; kommuner; kommunutveckling; hermenutik.;

    Sammanfattning : "Here are lots of opportunities" and "Welcome to Paradise". Two municipalities' place marketing from an identification perspective.  .. LÄS MER

  5. 25. Den gröna, attraktiva och konkurrenskraftiga staden : - En fallstudie om marknadsföring av gröna värden utifrån ett entreprenöriellt perspektiv.

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Carola Raad; [2022]
    Nyckelord :platsmarknadsföring; grön platsmarknadsföring; entreprenörialism;

    Sammanfattning : I det här examensarbetet undersöks konkurrenskraftig ekonomisk tillväxt och grön platsmarknadsföring utifrån ett entreprenöriellt perspektiv. Undersökningen grundar sig i att gröna värden kan användas i markandsföringssyfte och således betraktas som ett sätt att främja en stads ekonomiska tillväxt. LÄS MER