Sökning: "platsmarknadsföring"
Visar resultat 21 - 25 av 221 uppsatser innehållade ordet platsmarknadsföring.
21. Myten om Åre : En semiotisk multimodal textanalys av platsvarumärket Åre
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : I egenskap av att vara en av Sveriges största turistorter lockar Åre cirka en miljon besökare per år. För många handlar orten om skidåkning och turismen bidrar med många jobbmöjligheter till den jämtländska byn som ofta beskrivs som lilla Stockholm. LÄS MER
22. Turismens effekter i Torekov : - ur ett kommunalt och ett medborgarperspektiv
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : During our bachelor's degree we learned about, among other things, public spaces, municipal planning and the city's sustainable development. The essay aims to investigate how the effects of tourism affect the small town of Torekov, located in southern Sweden. LÄS MER
23. Utformning av Sjögläntan : Vägen till ett attraktivt boende på landsbygden
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)Sammanfattning : The population in Sweden has increased for a long time, despite this, many small municipalities have a negative population development, which also applies to Gullspång. In order to get people to stay in the municipality, it is important to create attractive housing. LÄS MER
24. Två kommuners platsmarknadsföring ur ett identifikationsperspektiv : ”Här finns fullt av möjligheter” och ”Välkommen till paradiset”
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/RetorikSammanfattning : "Here are lots of opportunities" and "Welcome to Paradise". Two municipalities' place marketing from an identification perspective. .. LÄS MER
25. Den gröna, attraktiva och konkurrenskraftiga staden : - En fallstudie om marknadsföring av gröna värden utifrån ett entreprenöriellt perspektiv.
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : I det här examensarbetet undersöks konkurrenskraftig ekonomisk tillväxt och grön platsmarknadsföring utifrån ett entreprenöriellt perspektiv. Undersökningen grundar sig i att gröna värden kan användas i markandsföringssyfte och således betraktas som ett sätt att främja en stads ekonomiska tillväxt. LÄS MER