Sökning: "provresultat"
Visar resultat 1 - 5 av 100 uppsatser innehållade ordet provresultat.
1. Digitala verktygs inverkan på elevers prestationer i matematikämnet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Syftet med följande arbete var att skapa en kunskapsöversikt om hur gymnasieelevers prestationer påverkas i matematikämnet när digitala verktyg är närvarande i undervisningen. Termen prestation används som ett samlingsbegrepp för elevernas motivation, inlärning samt prov- och läranderesultat. LÄS MER
2. Utvärdering av Anki som hjälpmedel för inlärning av det japanska skriftsystemet hiragana
L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : I denna uppsats undersöks programmet Anki som ett hjälpmedel för att lära sig det japanska skriftsystemet hiragana i en gymnasiekurs i nybörjarjapanska. 22 elever har deltagit i en studie där de har delat med sig av sina provresultat i hiragana och genomfört en enkät om deras användning och uppfattning av Anki samt hur de skulle vilja att undervisningen i hiragana såg ut. LÄS MER
3. Materialverifieringsprocess för 3D-printad onyx med jämförelse mellan teoretiskt och empiriskt provresultat
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : In today's rapidly evolving industrial landscape, characterized by intense global marketcompetition, companies must adapt to the latest and most efficient practices to facilitatecontinuous improvement and maintain their competitiveness. Additive Manufacturing (AM) has garnered significant attention in recent years. LÄS MER
4. Hjälper eller stjälper mobiltelefoner och datorer vid lärande av kemi? En klassrumsstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Datorer och mobiltelefonerna är idag allestädes närvarande i skolan och elever, lärare eller skolledning funderar sällan på hur detta påverkar lärandet. Den större delen av den tidigare forskningen visar att med ökad mobiltelefonanvändning kommer försämrade skolresultat. LÄS MER
5. En kunskapsöversikt om genusperspektiv i matematikämnet : finns det skillnader?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Sammanfattning Genus i matematikämnet är något det diskuteras om världen över och om hur samhället påverkar uppfattningen avseende genus i matematikämnet. Kunskapsöversikten visar att det finns skillnader avseende genus i matematikämnet, där pojkar visar större framgång i matematik än flickor. LÄS MER