Sökning: "recievers"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet recievers.
1. Mer inspiration än information : En kvalitativ studie kring bilder på Instagram
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: Traditionell marknadskommunikation anses ha gått från att vara en envägskommunikation från företag till konsumenter, till en tvåvägskommunikation där konsumenter kan interagera med företag. Visuell kommunikation är ett verktyg inom markndskommunikation, där ett fokus kan ligga på värdeskapande. LÄS MER
2. Stor problematik på liten yta : Att skriva informationsmaterial för skattefinansierade verksamheter
Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : The purpose of this thesis has been about processing an already existing folder for a tax funded organization which is also the employer for this mission – Expectrum. The reason is that both Expectrum themselves and the recievers of the folder are unhappy with the existing material. LÄS MER
3. Dialektbruk och dialektattityd : Hur lärare förhåller sig till dialekter i klassrummet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Dialekter jämnas allt mer ut och utpräglade dialekter är sällsynta i dagens samhälle. I denna utjämning har skolan spelat en stor roll då det under 1800-talet förespråkades en utrotningspedagogik på grund av språkliga fördomar. LÄS MER
4. Change Managment within Project Processes - a case study at Alfa Laval
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för designvetenskaperSammanfattning : More and more corporations around the world is starting to work in project form and leaving their traditional function based way of organising themselves behind. This leads to new ways of driving and implementing changes and improvements. It requires another approach and this approach has to deal with the individual employee in a greater extend. LÄS MER
5. Hur tolkar du? : En studie om reklambilder utifrån sändar- och mottagarperspektiv.
Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : The study aims to gain a better understanding and explore how a selected group (receivers) perceive two elected advertising images from Indiska and Vila and then compare their opinions to what Indiska and Vila themselves want to communicate. We base the study on theories of encoding / decoding, which deals with how the companies charge their advertising images with values and how recipients decodes these values. LÄS MER