Sökning: "reklam påverkan tidigare forskning"
Visar resultat 21 - 25 av 26 uppsatser innehållade orden reklam påverkan tidigare forskning.
21. Att skapa innovation : En kvalitativ studie av organisatoriska faktorers påverkan för innovativa processer
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Studien ”Att skapa innovation” är en kvalitativ studie med syfte att undersöka organisatoriska faktorers påverkan för främjandet av innovativa processer samt att besvara frågeställningen ”Hur skapas framgångsrika innovativa processer?”. Med organisatoriska faktorer avses främst ledarskap och organisationskultur i kreativa miljöer. LÄS MER
22. Reklam- påverkan och könsskillnader
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Den här studien undersöker hur unga kvinnor i åldrarna 15-30 påverkas av dagens marknadsföring innehållande kvinnliga modeller och om den utvalda målgruppen upplever någon skillnad på hur kvinnor och män framställs i reklamsammanhang. I flera decennier har framställandet av kvinnan i marknadsföringssammanhang varit objekt för debatt, och den är tillsynes lika aktuell idag som för 30 år sedan. LÄS MER
23. "Kan vi köpa den bilen, mamma?" : En studie om hur föräldrar upplever att deras barn påverkas av tevereklam
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : I dagens konsumtionssamhälle bombarderas tevepubliken ständigt med reklamfilmer om olika produkter och tjänster. Trots ett konvergerande medielandskap med en uppsjö nya teknologiska innovationer har televisionen bevarat sin starka ställning i de svenska folkhemmen och är fortfarande det mest frekvent använda mediet bland barn. LÄS MER
24. Produktplacering i bloggar : Vägen till generation Y!
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : I dagens samhälle blir människan utsatt för mer information än någonsin tidigare. Företagen konkurrerar om att just deras budskap ska nå fram till konsumenten för att skapa den påverkan som i slutändan resulterar i konsumtion och som företagen tjänar sina pengar genom. LÄS MER
25. Exponera mera : marknadsföringsknep i livsmedelsbutik
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Exponera mera – marknadsföringsknep i livsmedelsbutik Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Therese Eriksson och Madelene Olofsson Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2011-01 Syfte: Syftet med studien är att se hur butiker inom dagligvaruhandeln exponerar sina varor och om det skiljer sig mellan små och stora butiker. Metod: Undersökningen är en kvalitativ studie och de företag som undersökts är livsmedelsbutiker i olika storlekar. LÄS MER