Sökning: "resultatutveckling"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade ordet resultatutveckling.
1. Förståelse för testresultat, i med- och motgång : Aggregerade screeningresultat som grund för nulägesanalys
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Examensarbetet avser att förstå för vad som karaktäriserar skolor som uppvisar en framgångsrik- respektive icke-framgångsrik resultatutveckling vad gäller screeningsresultat i läsförståelse. I två delstudier utforskas hur testresultat kan analyseras för att identifiera olika skolors inverkan på elevers läsutveckling och vad den kan bero på. LÄS MER
2. Ett vaccin med biverkningar - Studie av medarbetarundersökningar som med goda ambitioner har sidoeffekter i användandet.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Ett vaccin med biverkningar - Studie av medarbetarundersökningar som med goda ambitioner har sidoeffekter i användandet. Seminariedatum: 15 januari 2021 Ämne/kurs: FEKH49, Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 HP Författare: Hansson, T., Kvarnström, N., Lundin, A. LÄS MER
3. VD-ord under pandemin
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. Sök- och resultatmönster för svensk sjöbefälsutbildning mellan 2008 och 2018 : – och dess påverkan på framtida sjöbefälspopulation
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)Sammanfattning : Abstract Den här studien syftar till att undersöka och beskriva sök-och resultatmönster för svensk sjöbefälsutbildning under åren 2008 till 2018. Nationella statistiska data har analyserat med avseende på antal sökande respektive antagna till sjöbefälsutbildningar, deras kön, ålder och utbildningsmässig bakgrund. LÄS MER
5. Läser jag bättre eller minns jag bra? : Grundskoleelevers förmåga till ordavkodning vid upprepad mätning och förekomst av igenkänningseffekt i LäSt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Ungefär 20% av befolkningen uppfyller kriterier för läs- och skrivsvårigheter. För att kunna hjälpa elever som uppvisar svårigheter av denna typ behövs reliabla och valida testinstrument. LäSt är ett normerat svenskt lästest som är väl använt på nationell basis i syfte att mäta barns förmåga till ordavkodning. LÄS MER