Sökning: "second language learner"
Visar resultat 26 - 30 av 113 uppsatser innehållade orden second language learner.
26. Nivelación y frecuencia de las palabras de Plan Curricular del Instituto Cervantes : Una comparación entre el nivel de las palabras de Plan Curricular del Instituto Cervantes y su frecuencia en Corpus del Español del Siglo XXI (CORPES)
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för moderna språkSammanfattning : Plan Curricular del Instituto Cervantes (PCIC) es la versión española del Marco Común Europeo de Referencia para las lenguas (MCER). La meta con el estudio es investigar como son los niveles A1-C2 del PCIC desde una vista de la frecuencia de las palabras. LÄS MER
27. Storylinemetoden i inlärning av engelska som andraspråk : - en forskningsöversikt om Storylinemetoden i årskurs 4-6
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The Swedish curriculum emphasizes the importance of pupils’ active learning, influence over the education and communicative skills in language learning. The Storyline approach has since its entry in the educational context in the 1960s, influenced teaching all over the world. LÄS MER
28. ESL: Gender and Confidence : A Study Into Affective Factors Connected to Communication Competence in English Among Swedish Adults
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : This paper is a study in the linguistic field of Second Language Acquisition (SLA), with some overlap in the relation of language and gender. Focus is placed on adults' experiences and feelings towards using their learned language in different scenarios and whether there are any substantial differences related to the sex of the learner. LÄS MER
29. Förutsättningar för transspråkande i SVA- läromedel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : The aim of this study is to find out which conditions for translanguaging second-language learners are provided through two teaching materials in Swedish as a second language. The primary statement question concerned which kinds of expression for translanguaging occurred in the teaching materials. LÄS MER
30. ”Can we dramatize it? Please!” : Drama som motivation i skönlitterärt läsande i SVA
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språkSammanfattning : Motivation spelar en betydande roll för hur inläraren lyckas tillägna sig ett andraspråk, då processen är tidskrävande och fordrar elevens fortsatta engagemang (Gass & Selinker, 2008, s. 426). I ämnet svenska som andraspråk ska, enligt Skolverket, läsning och analys av skönlitteratur ingå (Skolverket, 2011, s. 2). LÄS MER