Sökning: "second language learner"

Visar resultat 26 - 30 av 113 uppsatser innehållade orden second language learner.

  1. 26. Nivelación y frecuencia de las palabras de Plan Curricular del Instituto Cervantes : Una comparación entre el nivel de las palabras de Plan Curricular del Instituto Cervantes y su frecuencia en Corpus del Español del Siglo XXI (CORPES)

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för moderna språk

    Författare :Jakob Haraldson; [2021]
    Nyckelord :CEFR; PCIC; levels of learning; teaching and assessment; general reference corpus; CORPES XXI; frequency; second language vocabulary; MCER; PCIC; niveles de aprendizaje; enseñanza y evaluación; corpus general de referencia; CORPES XXI; frecuencia; vocabulario L2;

    Sammanfattning : Plan Curricular del Instituto Cervantes (PCIC) es la versión española del Marco Común Europeo de Referencia para las lenguas (MCER). La meta con el estudio es investigar como son los niveles A1-C2 del PCIC desde una vista de la frecuencia de las palabras. LÄS MER

  2. 27. Storylinemetoden i inlärning av engelska som andraspråk : - en forskningsöversikt om Storylinemetoden i årskurs 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Maria Isaksson; [2021]
    Nyckelord :Storyline approach; story; characters; second language acquisition; second language teaching; young learners; motivation; intrinsic motivation; learner autonomy; active learning; positive interdependence; cooperative learning; challenges; aesthetics; creativity; sociocultural theory;

    Sammanfattning : The Swedish curriculum emphasizes the importance of pupils’ active learning, influence over the education and communicative skills in language learning. The Storyline approach has since its entry in the educational context in the 1960s, influenced teaching all over the world. LÄS MER

  3. 28. ESL: Gender and Confidence : A Study Into Affective Factors Connected to Communication Competence in English Among Swedish Adults

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Katarina Fällmark; [2021]
    Nyckelord :affective factors; adults; confidence; native English speaker; second language learning;

    Sammanfattning : This paper is a study in the linguistic field of Second Language Acquisition (SLA), with some overlap in the relation of language and gender. Focus is placed on adults' experiences and feelings towards using their learned language in different scenarios and whether there are any substantial differences related to the sex of the learner. LÄS MER

  4. 29. Förutsättningar för transspråkande i SVA- läromedel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Shano Hussein; [2021]
    Nyckelord :translanguaging; multilingualism; identity; Swedish as a second language; cognitive mobilization; mother tongue; transspråkande; flerspråkighet; identitet; svenska som andraspråk; kognitiv mobilisering; modersmål;

    Sammanfattning : The aim of this study is to find out which conditions for translanguaging second-language learners are provided through two teaching materials in Swedish as a second language. The primary statement question concerned which kinds of expression for translanguaging occurred in the teaching materials. LÄS MER

  5. 30. ”Can we dramatize it? Please!” : Drama som motivation i skönlitterärt läsande i SVA

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språk

    Författare :Martina Lotun; [2021]
    Nyckelord :Swedish as a second language; SLA; drama as a motivational tool; drama; fiction; drama in reading of fiction; reading; svenska som andraspråk; motivation; drama som pedagogiskt verktyg; drama; skönlitteratur; skönlitterärt läsande;

    Sammanfattning : Motivation spelar en betydande roll för hur inläraren lyckas tillägna sig ett andraspråk, då processen är tidskrävande och fordrar elevens fortsatta engagemang (Gass & Selinker, 2008, s. 426). I ämnet svenska som andraspråk ska, enligt Skolverket, läsning och analys av skönlitteratur ingå (Skolverket, 2011, s. 2). LÄS MER