Avancerad sökning

Hittade 5 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Egna märkesvaror : ICAs olika emv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Mikaela Nilsson; Louise Sköldberg; [2013]
    Nyckelord :EMV; LMV; lojalitet; varumärke; konsument; kvalitet;

    Sammanfattning : På dagens livsmedelsmarknad blir innovation och utveckling allt mer aktuellt när kunderna ställer högre och högre krav på livsmedelsbutikerna. När kraven blir högre använder sig företagen av olika strategier, att nischa sig är ett alternativ för att uppfylla kundernas krav. LÄS MER

  2. 2. Hotellbranschen : Fördelaktig marknadsföring i dagens samhälle

    M1-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Henning Gräns; Ashkan Maghsoudlou; Jimmy Rodenfelt; [2013]
    Nyckelord :Hospitality; marketing; marketing mix; strategies; word-of-mouth;

    Sammanfattning : Marknadsföring är ett viktigt verktyg att använda sig av för att locka konsumenter till att köpa hotellens produkter. Det finns ett antal olika sätt att åstadkomma detta. Syftet med uppsatsen var att undersöka olika marknadsföringssätt som kan vara gynnsamma inom dagens hotellverksamheter. LÄS MER

  3. 3. Segmentering av den nya apoteksmarknaden - vad vill kunden ha

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Nilsson; John Körner; [2009]
    Nyckelord :Segmentering; Apoteksmarknaden; Kundundersökning; Konkurrensmedel;

    Sammanfattning : Avregleringen av apoteksmarknaden innebär att nya aktörer kommer att inträda på marknaden och hela marknadsstrukturen kommer att ändras. Konkurrensen blir givetvis hård då alla aktörer vill slåss om marknadsandelarna och det blir vitalt att fokusera på kundens behov. Syftet med denna uppsats är att segmentera  apoteksmarknaden. LÄS MER

  4. 4. Kundrelationer i ett tjänsteföretag : En fallstudie om Nordea

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Keping Pang; Samir Coskun; [2008]
    Nyckelord :nordea; kundrelation; segmentering; relationsutbyte; kundlojalitet; transaktionsutbyte;

    Sammanfattning : Kundrelationer har alltmer uppmärksammats av företag sedan 80-talet eftersom det lönar sig förföretagen att ha långsiktiga relationer med sina kunder. Relationsmarknadsföringen har växt framför att underlätta för företag att skapa långsiktiga och lönsamma kundrelationer. LÄS MER

  5. 5. Functional Foods – från nisch till massmarknad?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Magnus Lindqvist; Fredrik Bjurfjäll; Fredrik Hjelmqvist; [2003]
    Nyckelord :functional foods; positionering; segmentering; livsstilar; trender; SNF; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vi kom fram till att de svenska konsumenterna är mycket intresserade av functional foods och har en positiv inställning till produktgruppen men att bakgrunden till deras intresse skiljer sig åt. De livstilsorienterade konsumentgrupperna är primärt intresserade av produkternas emotionella egenskaper som smak, evig ungdom, bättre image, smalare midja och är mindre intresserade av produkternas kemiska sammansättning. LÄS MER