Sökning: "sinnen Learning Strategies"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden sinnen Learning Strategies.
1. Individintegrering i praktiken : Tio lärares erfarenheter av att undervisa elever som är mottagna i grundsärskolan men undervisas i grundskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : Abstract The purpose of the study is to contribute knowledge about what teachers consider important inteaching individual-integrated students, students received in special primary school but whoreceive their teaching in primary school. In order to be able to answer the purpose, two questionsare used:1. LÄS MER
2. Musikens påverkan på lärande och spåkutveckling hos barn med intellketuell funktionsnedsättning. : En systematisk literaturstudie
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Background: Music has been an important part of people's social community and contributes to the individual's development. The school shall contribute to the development of children. In the curriculum for the special school music is seen as a special tool for learning, processing impressions and conveying thoughts and ideas. LÄS MER
3. Ergonomi och mental närvaro i samspel för en hållbar kropp : en fallstudie om kulturella verktyg och metoder för ett ergonomiskt musicerande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka och utvärdera kulturella verktyg och metoder som ingående komponenter i en strategi för ett ergonomiskt musicerande avseende främst stråkmusiker. Studien är metodologiskt genomförd som en fallstudie med semi-strukturerade kvalitativa intervjuer i kombination med observationer och tidigare insamlat datamaterial. LÄS MER
4. Barn vill "hjärna" lära! En studie om inlärningsstilar.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Under de senare åren har det gjorts stora framsteg inom neurologin vad gäller koppling hjärna – inlärning. Tidigare ansågs intelligens vara något bestämt och oföränderligt, men nu hävdar neurologerna att människan själv sätter gränsen för sin intelligens. Alla människor har förmågan att förbättra och utveckla sin intelligens. LÄS MER