Sökning: "storybook reading"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden storybook reading.

  1. 1. Högläsning i förskolan -en kvalitativ studie om förskollärares syn på högläsning i förskolan och varför de läser för barn

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Linda Al-bazaz; Sara Jansson; [2024-02-29]
    Nyckelord :Högläsning; förskollärare; förskolan; barn; frågor; read out-loud; storybook reading; sociokulturellt perspektiv; scaffolding och appropriering;

    Sammanfattning : Högläsning i förskolan är viktig ur många olika aspekter för barns utveckling. Trots det har den kunskapen om hur viktig högläsningen är, inte nåtts fram i alla familjer och dessa barn riskerar att hamna efter i framtida skolgång. Därför blir det ännu viktigare att de får vara med på högläsning i förskolan. LÄS MER

  2. 2. Independent Project with Specialization in English Studies and Education : Efficient vocabulary acquisition through children’s literature in English preschool and primary school classrooms

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Vera Listrup; Grunnlid Stefan; [2022]
    Nyckelord :children’s literature; English as second language; English as first language; vocabulary acquisition; vocabulary acquisition approaches.;

    Sammanfattning :   This study investigates the efficiency of using children’s literature to support English vocabulary acquisition in a first and second language classroom context. Previous research has established that it is important for children to be given the opportunity to expand their basic vocabulary in English during their years in school, in order to assimilate the teaching in the classroom. LÄS MER

  3. 3. “Dad, read us a story!” : an ecological systems approach to understanding fathers’ perceptions on shared storybook reading in Jordan

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/LUMID International Master programme in applied International Development and Management

    Författare :Madina Olomi; [2020]
    Nyckelord :Middle East and North Africa; Jordan; Early Childhood Education and Development; Parental Involvement; Fathers’ Involvement; Shared Storybook Reading; Ecological Systems Theory of Development.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Fathers’ involvement (FI) in the education and development of their young children is a growing phenomenon. Research has shown that children with parents involved in shared reading exhibit stronger cognitive, social, and problem-solving skills (Betawi et al., 2014). LÄS MER

  4. 4. "Wow, nu har jag äntligen gjort nånting som det förväntas av en förälder att göra" : En studie av Godnattsagor inifrån.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Sara Alzén; [2019]
    Nyckelord :Children of criminals; Identity; Library; Literacy practice; Prisoners; Storytelling; Barn till brottslingar; bibliotek; fängelse; högläsning; kriminalvård; litteracitetspraktik;

    Sammanfattning : This master's thesis examines how the social activity of the library with books and literature can strengthen the contact between imprisoned fathers and their children. The project Godnattsagor inifrån has been studied from three different perspectives, the library, criminal authorities and the prisoners with their children. LÄS MER

  5. 5. Högläsning som pedagogiskt redskap : En studie om pedagogers arbete med högläsning på lågstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Evelina Andreadis; [2019]
    Nyckelord :reading aloud; storybook-telling; pedagogue; primary school; högläsning; gemensam läsning; pedagog; lågstadiet;

    Sammanfattning : Reading aloud is something that is considered important for children's linguistic development, although I have experienced that reading is something that has rarely taken place in the teaching context I´ve found myself in. I therefore chose to study how the attitude to reading aloud looks among selected teachers at the lower secondary school. LÄS MER