Sökning: "strategiskt erbjudande"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden strategiskt erbjudande.

  1. 1. Stochastic Adaptive Robust Approach in the Optimal Bidding Behavior of a Virtual Power Plant in the Multi-Market Setup

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nina Manivong; [2022]
    Nyckelord :Robust optimization; stochastic programming; strategic offering; uncertainty; virtual power plant; hydro-power; wind; storage; Robust optimering; stokastisk programmering; strategiskt erbjudande; osäkerhet; virtuellt kraftverk; vattenkraft; vindkraft; lagring;

    Sammanfattning : Hydropower in Sweden is a powerful and efficient source of energy due to its flexibility, usually used to balance the Swedish power system. With the transition of power system into more intermittent power sources, the role of hydro-power as producers will become more important. LÄS MER

  2. 2. En kulturell och kommersiell teater : En differentieringsstrategi mot E-handeln

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mette Richardson; Siri Hedberg; [2021]
    Nyckelord :Differentiation; High-End; Department stores; Nordiska Kompaniet; E-commerce; Physical offer; The Five Product Levels; Intangible assets; Symbols; Customer Loyalty; Brand.; Differentiering; High-End; Varuhus; Nordiska Kompaniet; E-handel; Fysiskt erbjudande; The Five Product Levels; Immateriella värden; Symboler; Kundlojalitet; Varumärke.;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utifrån intern strategi och anställdas uppfattning undersöka hur ett varuhus ​inom High-End-segmentet arbetar med att differentiera sitt fysiska erbjudande. Vidare syftar uppsatsen till att undersöka huruvida detta skulle kunna vara ett sätt att bemöta den ökade konkurrensen från E-handeln. LÄS MER

  3. 3. Utveckling av tjänstefiering genom värdekonstellationer : En studie om hur företag med knappa resurser kan tillhandahålla erbjudanden som främjar relationer och en cirkulär ekonomi

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Hector Follin; Daniel Hallenberg; [2019]
    Nyckelord :Servitization; Value constellation; digitalization; digital transformation; circular economy; Tjänstefiering; värdekonstellation; digitalisering; digital transformation; cirkulär ekonomi;

    Sammanfattning : Informationsteknologi, IT, och hållbarhetsarbete har blivit två strategiska frågor i nästintill alla företag. Företag måste implementera IT för att optimera nuvarande verksamheter och transformeras till IT-drivna affärsmodeller som kräver hög kompetens och strategiskt tänkande vilket många små- och medelstora företag, SMF, saknar. LÄS MER

  4. 4. Att trippa på tå En kvalitativ studie om anhöriga till närstående med betydande psykisk ohälsa

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Chiquita Löfman; Natalie Vesenne Lungo; [2017-07-05]
    Nyckelord :Anhörig; psykisk ohälsa; medberoende; interaktion;

    Sammanfattning : “Att trippa på tå” är en kvalitativ studie om anhöriga till närstående med betydande psykisk ohälsa. Syftet med studien var att undersöka hur interaktionen mellan de anhöriga och deras drabbade närstående påverkar den anhöriga och mer exakt löd våra frågeställningar: “Hur kan interaktionen se ut mellan den anhöriga och den närstående drabbad av psykisk ohälsa? ”, ”Hur påverkar interaktionen den anhörigas liv, person och identitet?” och ”Hur kan behovet av stöd hos den anhöriga se ut?” Vår studie är baserad på åtta djupintervjuer med anhöriga, där vi tillämpade strategiskt urval. LÄS MER

  5. 5. "Gilla, dela och kommentera" - En studie om hur kommunikationskanaler kan användas i marknadsföringssyfte inom kultursektorn

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Frida Bergentoft; [2017]
    Nyckelord :Marknadsföring; Annonsering via Facebook; Mun-mot-mun metoden; Marknadsföringsstrategi; Direktmarknadsföring;

    Sammanfattning : Det är i dagsläget svårt att marknadsföra kultur på ett optimalt vis med erbjudande så intressanta att de lockar människor från underhållningsutbudet som erbjuds i hemmen. Det är därmed betydelsefullt att skapa marknadsföring som är till för den primära målgruppen. LÄS MER