Sökning: "teacher’s leader"

Visar resultat 1 - 5 av 92 uppsatser innehållade orden teacher’s leader.

  1. 1. Tillit, misstro och motstånd : En studie av skolutvecklingsaktörers konstruktioner av skolutvecklingens villkor

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Maria Jakobsson; [2023]
    Nyckelord :instructional; governance and management; school leader; school development; trust; mistrust; undervisnings-; styrning och ledning; skolledare; skolutveckling; tillit; misstro;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to uncover and problematize how school management and senior teachers perceive governing and management of school development processes from a perspective of trust. The research questions are the following: “Which constructs of trust emerge among school management and senior teachers in governing and management of school development processes?” and “Which constructs of possibilities and challenges emerge among school management and senior teachers in governing and management of school development processes from a perspective of trust?” The study has a social constructivist design where a framework for evaluation of trust versus mistrust (the Trust/Mistrust matrix: TDM) was used in the analysis. LÄS MER

  2. 2. Det dubbla uppdraget –    en kvalitativ studie om synen på fritidshemmets uppdrag hos fritidshemslärare och skolledare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Ida Lindqvist; Emilia Lundberg; [2023]
    Nyckelord :professional role; leisure center; educator; assignment; teacher; school leader; yrkesroll; fritidshem; pedagog; uppdrag; lärare; skolledare;

    Sammanfattning : In our qualitative study, we have described what the after-school teacher and her double roles are about from the perspective of after-school teachers and school leaders. In the introduction and background, we have described the activity of the after-school centre and the role and operation of the after-school teacher. LÄS MER

  3. 3. "När vi pratar om det så börjar jag förstå" - Shared Reading som läsfrämjande arbetssätt inom gymnasieskolan

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Svenska

    Författare :Johanna Glansén; [2023]
    Nyckelord :Shared reading; högläsning; litteratursamtal; litteraturundervisning; läsfrämjande; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med detta arbete är att undersöka läspraktiken Shared Readings möjligheter och begränsningar som läsfrämjande arbetssätt inom svensk gymnasieskola. Shared Reading är en läspraktik som fokuserar på det sociala och personliga i läsningen. LÄS MER

  4. 4. DUBBLA ARBETET OCH STRATEGIER : Studie om samhällskunskapslärarens dubbla arbete och hantering av utmanande beteende

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Sami Makdesi-Elias; [2023]
    Nyckelord :Teacher; Social studies; knowledge mediators; values mediators; democratic mission; norms; deviant behavior; value pedagogy; Lärare; Samhällskunskap; kunskapsförmedlare; värdegrundförmedlare; demokratiuppdrag; normer; avvikande beteende; värdepedagogik.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to analyze and describe perceptions and strategies of social studies teachers regarding students' norm-breaking behaviors during the teacher's teaching. The study's basic approach was based on a qualitative method with semi-structured questions that were designed according to the survey's theoretical framework, deviant behaviors and value pedagogy. LÄS MER

  5. 5. Alla kan bli statsminister : En narrativ studie med rektorer i särskilt utsatta områden.

    Master-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Malin Jemander; [2023]
    Nyckelord :School leader; principal; low socioeconomic status; diversity; urban schools and context.; Kontext; särskilt utsatt område; rektor; rektorers arbete och ledarskap;

    Sammanfattning : This study is based on data from eight interviews with principals who lead schools in particularly vulnerable areas, where gang crime, exclusion, overcrowding and poverty are commonplace. The research questions are about their own view of their work in relation to the context. LÄS MER