Sökning: "teacher training center"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden teacher training center.
1. The State of the Guatemalan Education System through an Analysis of Teachers’ Education Programs
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Improvement of the Guatemalan national education system is a center for development. Many attempts have been made over the years to improve the system; one, in particular, is the creation of the National System for Teacher Training. LÄS MER
2. Grundlärare mot fritidshem med ett praktiskt ämne : Förväntningar under utbildningen kontra verkligheten
M1-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. Det är superorättvist att vi inte får vara med! : Demokrati och jämställdhet inom fritdshemmet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : I vår vetenskapliga essä har vi gestaltat två berättelser inspirerade från verkliga händelser. Elenors berättelse har sin grund från en arbetsplats och Aylas berättelse från en praktikplats under sin lärarutbildning. LÄS MER
4. PRESERVICE TEACHERS’ PROFESSIONAL IDENTITY DEVELOPMENT THROUGH PRESERVICE TEACHER EDUCATION PROGRAMME A Case Study at the Regional Teacher Training Center, Cambodia Puthika Cheab Master’s thesis:
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: The current study was conducted to explore how preservice teachers construct their professional identity through their participation in the preservice teacher education programme. Theory: The study employed Kelchtermans’s (1993) Teachers’ Interpretive Framework to capture preservice teachers’ perceptions of teachers’ professional identity and Wenger’s (1998) Community of Practice to discover how they form their professional identity through membership in the community of practice of preservice teachers. LÄS MER
5. Fritidslärares arbete med elever i behov av särskilt stöd
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur fritidslärare arbetar med elever i särskilt behov av stöd och deras arbete kring elever i behov av särskilt stöd och om de har tillräcklig kompetens för detta arbete. Metoden som användes i studien var frågeformulär som gjorts via internet. LÄS MER