Sökning: "teachers values"
Visar resultat 11 - 15 av 615 uppsatser innehållade orden teachers values.
11. När elevers uttryck av berättigandehetskänslor påverkar lärares arbetsmiljö : En komparativ intervjustudie med erfarna och mindre erfarna gymnasielärare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)Sammanfattning : Abstract Authors: Linnéa Bengtsson & Evelina NemethTitle: When students’ sense of entitlement affect teachers’ work environmentA comparative interview-study with experienced and less experienced upper secondary schoolteachers. Students’ values, rights, and principles are a widely researched phenomenon. LÄS MER
12. Elever- och lärarattityder angående samhällskunskapsämnets legitimitet : En didaktisk studie med grund i innehållsanalys angående gymnasieelevers samt gymnasielärares attityder om legitimerande aspekter i förhållande till samhällskunskapsundervisningen.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Tim Randberg and Filip Lindahl carried out this study under the institution for pedagogy, didactics and educational studies at Uppsala University. In relation to the lack of research regarding students’ perspectives regarding the legitimizing aspects of the school subject of social science(samhällskunskap), and in contrast to the existence of such research regarding teachers’ perspectives, this study is an attempt at contributing to the lack of previous research and note the importance of working towards a reality in which students’ and teachers’ attitudes, regarding the importance and the purpose of social studies, aligns. LÄS MER
13. Tid att delta, planera och reflektera kring värdegrundsfrågor. : Lärares erfarenheter från värdegrundsarbete i grundskolan.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : In a democratic society values education is important, but complex and sometimes complicated to work with. This study contributes with Primary school teacher’s views and experiences on value education. It highlights the importance of a functioning and ongoing work with value systems. Further that teachers need time and efforts to do so. LÄS MER
14. DUBBLA ARBETET OCH STRATEGIER : Studie om samhällskunskapslärarens dubbla arbete och hantering av utmanande beteende
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The purpose of this study is to analyze and describe perceptions and strategies of social studies teachers regarding students' norm-breaking behaviors during the teacher's teaching. The study's basic approach was based on a qualitative method with semi-structured questions that were designed according to the survey's theoretical framework, deviant behaviors and value pedagogy. LÄS MER
15. ”Det är lycka att vara ute i naturen…” – Elevers smak för friluftsliv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)Sammanfattning : Interest in outdoor life has increased in recent years, not least during the pandemic. Friluftsliv is one of three areas of knowledge in the Swedish curriculum for the subject of physical education. Through teaching, students are supposed to develop an interest in outdoor activities and understand the value of friluftsliv. LÄS MER