Sökning: "team collaboration."

Visar resultat 21 - 25 av 665 uppsatser innehållade orden team collaboration..

  1. 21. From Chaos to Cohesion, Identifying Inter-team Dependencies in Large-scale Agile Organisations : A case study of Volvo Cars

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Anton Källström; Johan Westerberg; [2023]
    Nyckelord :Project Management; Dependencies; MNC; Automotive; Volvo Cars; Product Development; Agile; Agile Teams; Scaled Agile; Large-scale Agile; Scaled Agile Framework; SAFe; Planning; R D; Software; Software Development; Organizations; Collaboration; Communication; Innovation Management; Knowledge Management; Corporate Culture; Projektledning; Beroenden; MNC; Fordonsindustrin; Volvo Cars; Produktutveckling; Agilt; Agila team; Skalat agilt; Storskaligt agilt; Scaled Agile Framework; SAFe; Planering; R D; Mjukvara; Mjukvaruutveckling; Organisationer; Samarbete; Kommunikation; Innovationsledning; Kunskapshantering; Organisationskultur;

    Sammanfattning : Product development is more complex than ever. Industries all over the world face intensified competition, forcing firms to improve their innovation performance. This involves integrating software development to a greater extent. As an effort to cope with such progression, agile project management methodologies have been adopted. LÄS MER

  2. 22. Anestesisjuksköterskors upplevelser av det interprofessionella samarbetet vid akuta kritiska händelser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Ramses Blixt; Anna Fogelqvist Bredford; [2023]
    Nyckelord :akut kritisk händelse; anestesisjuksköterskans upplevelse; hierarki; interprofessionellt samarbete; kvalitativ innehållsanalys; upplevelse;

    Sammanfattning : Introduktion: Säker vård förutsätter ett fungerande interprofessionellt samarbete. Sjuksköterskor och läkare har dock olika syn på samarbete, vilket kan försvåra arbetet vid akuta kritiska händelser. Studien har genomförts med begreppen säker vård och samverkan i team som teoretisk referensram. LÄS MER

  3. 23. “Jag ser ingen poäng med att kuratorer ska vara några minipsykologer” - En kvalitativ studie om hur professioner i psykiatrin uppfattar hälso- och sjukvårdskuratorns arbetsroll

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Annie Nilsson; Hanna Åberg; [2023]
    Nyckelord :social worker in multidisciplinary team; psychiatry; social worker in health care; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this study was to analyze how medical professionals, working in multidisciplinary teams, viewed the counselor's role, status, and collaboration in psychiatry settings. The method for the study was qualitative semi-structured interviews with seven medical professionals from two psychiatry clinics in southern Skåne. LÄS MER

  4. 24. Fritidshemslärarens sociala uppdrag: mellan möjligheter och utmaningar : En kvalitativ studie om fritidshemslärarens roll och förutsättningar för att stötta elever med särskilda behov i sina sociala relationer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Amanda Kimander; Livia Ivarsson; [2023]
    Nyckelord :Sociala relationer; särskilt stöd; särskilda behov; inkludering; fritidshemslärare;

    Sammanfattning : Studien syftar till att synliggöra och förstå fritidshemslärarens roll och förutsättningar för att stötta elever i behov av särskilt stöd i sina sociala relationer. Pedagogiska strategier och metoder samt hinder och utmaningar för detta arbete har undersökts. LÄS MER

  5. 25. En djupdykning i hur hybridledare och medarbetare upplever medarbetarskapet : En fallstudie om hur hybridledare och medarbetare upplever medarbetarskapet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Axel Mårtensson; William Humlehagen; [2023]
    Nyckelord :Hybrid leadership; employees; employeeship; employee engagement wheel; dialogue; trust and openness; social activities; connection and collaboration; hybrid work environment; Hybridledarskap; medarbetare; medarbetarskap; medarbetarskapshjulet; dialog; förtroende och öppenhet; sociala aktiviteter; gemenskap och samarbete; hybrid arbetsmiljö;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Digitaliseringen har lett till att medarbetare i en organisation inte alltid längre befinner sig på kontoret samtidigt. Det har lett till att både hybridledare och medarbetare behöver anpassa sig till detta. En avsaknad av ansikte-mot-ansikte interaktioner riskerar att påverka tilliten och dialoger negativt. LÄS MER