Sökning: "time-consuming"

Visar resultat 1 - 5 av 2508 uppsatser innehållade ordet time-consuming.

  1. 1. Artificiell Intelligens vid Mergers & Acquisitions En kvalitativ studie om hur Artificiell Intelligens påverkar den kommersiella Due Diligence-processen vid Mergers & acquisitions.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Sax; Hannes Hård Af Segerstad; Hugo Törnqvist; [2024-03-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis explores the impact of Artificial Intelligence on the Due Diligence process in Mergers & Acquisitions. The study focuses on the integration of AI in streamlining and enhancing the efficiency of the DD process, traditionally known for being extensive and time-consuming. LÄS MER

  2. 2. ”Att blanda saft antar jag är kemi också” : Förskollärares uppfattningar om alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) i förskolans kemiundervisning med barn 1–3 år.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Linda Olsson; Linnéa Johansson; [2024]
    Nyckelord :Augmentative and alternative communication AAC ; Early childhood education; Pre-school Teachers’ Opinions; Chemistry education; Communication; Alternativ och kompletterande kommunikation AKK ; Förskolepedagogik; Förskollärares uppfattningar; Kemiundervisning; Kommunikation;

    Sammanfattning : Många barn behöver alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) för att tillgodogöra sig undervisningen i förskolan. AKK kan därmed bidra till undervisningen av kemi, speciellt undervisning för de allra yngsta barnen. LÄS MER

  3. 3. AI: A helping hand for digital marketing agencies? : AI: En hjälpande hand för digitala marknadsföringsbyråer?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hampus Ekman; Erik Strand; [2024]
    Nyckelord :GPT-3; Digital marketing; Artificial intelligence; Efficiency; Streamlining; Processes; Content generation.;

    Sammanfattning : This study evaluates whether generative AI tools built on the language model GPT-3 can streamline the processes of digital marketing agencies. The method used for gathering qualitative data was two sets of semi-structured individual interviews with different digital marketing agencies. LÄS MER

  4. 4. Praktiska digitala medium i historieundervisningen : En översikt av forskning om hur digitalt game-based learning kan användas för att förbättra elevernas kunskap om historieämnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Dennis Gullstrand; Erik Lund; [2024]
    Nyckelord :history; history didactics; history education; didactics; practical; game based learning; game; games; digital; computer; Assassin s Creed; Making History; Crusader Kings; Hearts of Iron; high school; historia; historiedidaktik; historieundervisning; undervisning; didaktik; praktiskt; game based learning; spel; digital; digitala; dator; Assassin s Creed; Making History; Crusader Kings; Hearts of Iron; gymnasie; gymnasiet; högstadium; högstadiet; grundskola;

    Sammanfattning : The traditional history educational methods mainly consists of and are focused on memory, reading, repetition and writing skills, however this paper aims to give an overview of research regarding “Game-based learning”, it’s uses in education of history, and if it can be used as a way to complement the traditional education and give history teachers the tools to make their teaching more diverse. Useful materials were found in the databases: EBSCO, IEEE Xplore och Science Direct. LÄS MER

  5. 5. Att implementera artificiell intelligens i nyhetsrummet : Journalistikens etiska dilemma och AI:s växande roll

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Rasmus Fredriksson; Lucas Wu; [2024]
    Nyckelord :Journalism; artificial intelligence; ethical considerations; social responsibility; managerialism; fourth estate.;

    Sammanfattning : Today, there are several media-related companies that work to process and publish news using only artificial intelligence and algorithms, completely without any type of human intervention. The industry as a whole has seen a trend of replacing human journalists' daily tasks with generative AI, this in terms serves a greater sustainable economic resource management for many media companies. LÄS MER