Sökning: "tv bild"
Visar resultat 6 - 10 av 194 uppsatser innehållade orden tv bild.
6. Dödsskjutningen på Furuviksparken : En kvalitativ studie om Furuviksparkens kriskommunikation under schimpansincidenten
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Vi har genomfört en innehålls- och textanalys samt retorisk analys av Furuviksparkens inlägg på Instagram och uttalanden i press och tv under schimpansincidenten 2022 i syfte att undersöka hur de använt olika strategier och retoriska medel för att upprätthålla sitt anseende och image. Med Image Repair Theory, Situational Crisis Communication Theory och retorikens appellformer har vi kunnat identifiera hur Furuvikparken använder olika strategier inom dessa teorier samt retoriska medel. LÄS MER
7. Emotionell marknadsföring inom reklamfilmer : En kvalitativ studie av Volvo Cars och Kia
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : På senare tid har det skett en förändring i hur marknadsförare använder känslor i reklamfilmer för att skapa band mellan konsumenter och företag, det som kallas för emotionell marknadsföring. Den här studien ämnar att undersöka hur emotionell marknadsföring har använts av två ledande elbilstillverkare i Sverige, Volvo och Kia, i företagens tv-reklam. LÄS MER
8. “En miljon spelningar, en miljon synder” - en diskursanalys gällande medias porträttering av gangsterrappare
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur media, här stormedia samt plattformen TikTok, framställde genren gangsterrap samt gangsterrappare i relation till gängkriminalitet under december månad 2022. Detta med grund i hur gangsterrappen skapat stor debatt i media, vilket bland annat inkluderat förslag om censurering av genren. LÄS MER
9. ”Du kanske tror jag är någon dum blattebrud från orten?” : En kvalitativ studie om hur representationen konstruerar rasifierade skillnader i tv-serien Snabba Cash
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Denna uppsats har som avsikt att belysa och problematisera hur rasifierade maktstrukturer konstrueras i representationen av olika etniska grupper i svensk populärkultur. I uppsatsen analyseras den första säsongen av tv-serien Snabba Cash producerad av Netflix Sverige år 2021, med hjälp av en narrativ analys. LÄS MER
10. "Jag vill springa mot något, inte bort" : en religionsantropologisk och religionssociologisk undersökning av Stephen Kings filmserie DET som senmodern övergångsrit.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Den snabba samhällsutvecklingen har lett till nya möjligheter, men också nya utmaningar för ungdomar som står på tröskeln till vuxenvärlden. Livet för unga människor idag är i stor utsträckning präglat av val där idéer hämtas från den globala populärkulturen och digitala sociala forum, där detta tjänar som inspiration till att individualisera den egna livsåskådningen och identiteten. LÄS MER