Sökning: "tv-commercial"

Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser innehållade ordet tv-commercial.

  1. 11. Storytelling i reklamfilm; Etnografisk innehållsanalys av Ikeas reklamfilm.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Malin Skog; Amanda Torgersson; [2014]
    Nyckelord :storytelling; semiotik; ethos; pathos; logos; Ikea; Marketing; storytelling; semiotic; ethos; logos; pathos; Ikea; TV commercial; Marknadsföring; reklamfilm;

    Sammanfattning : Forskning visar att företag idag bör engagera människor emotionellt snarare än rationellt för att förmedla budskap. Storytelling är ett effektfullt verktyg med fördelen att kunna engagera människor på en emotionell nivå samt att det kan nyttjas inom flera användningsområden. LÄS MER

  2. 12. Hur reklamfilmsproducenter hanterar den ökade mängden reklam i TV

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Martin Johansson; Erik Patrikson; [2012]
    Nyckelord :TV advertising; commercial; TV commercial producer; avoidance; success factors; effectiveness; TV-reklam; reklamfilm; reklamfilmsproducent; undvikande; framgångsfaktorer; effektivitet;

    Sammanfattning : Denna studie utreder hur reklamfilmsproducenter anpassar sina produktioner för att de ska vara effektiva på en allt mer konkurrensintensiv reklammarknad. Enligt radio- och TV-lagen får svenska TV-kanaler idag sända tolv minuter reklam per timme, samma regler som gäller för till exempel TV3, Kanal 5 och TV6 som sänder från Storbritannien. LÄS MER

  3. 13. Irriterande TV-reklam : Vad det är i TV-reklam som är irriterande och hur påverkar det konsumenternas köpbeteende?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Benny Berggren; Sofie Erenlöf; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : ABSTRACT Title: Annoying television advertising - What is it about television (TV) commercials that are perceived as annoying and how does it affect the viewer’s purchasing behavior? Level: Final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Authors: Benny Berggren and Sofie Erenlöf Supervisor: Jonas Kågström Date: 2012 – May Aim: Advertising can be found in many shapes and forms such as on: billboards, radio stations, public transport and of course on television. The last form of advertising is possibly one of the most effective and widely used methods of advertising due to the wide percentage of households with a TV in this technological age. LÄS MER

  4. 14. The Concept of Mental Models in Co Design

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Irfan Zeb; Shah Fahad; [2012]
    Nyckelord :Collaborative design; team mental models; shared mental models; organizational learning; shared understanding;

    Sammanfattning : This study will provide an overview of mental models in teams and the significance of this particular concept for design teams. Researchers have applied the concept of mental models to understand how people perform tasks on the basis of their knowledge, assumptions, predictions and expectation. LÄS MER

  5. 15. Monogami är ute, det är nya tider nu: En fallstudie av dejtingsajten Victoria Milan

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Maja Petersson; Marcela Oderich Linke; [2011]
    Nyckelord :dejtingsajt; otrohet; kärlek; livsstilsreklam; internetdejting; Victoria Milan; online dejting; kontaktannonser; Social Sciences; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The company Victoria Milan provides an online dating service aimed at persons who are already within a committed relationship. Their marketing campaign and their slogan make your life more living, have an affair! has led to a record in amount of complaints from the public to the Swedish advertising ombudsman. LÄS MER