Sökning: "värdeskapande processer"

Visar resultat 6 - 10 av 174 uppsatser innehållade orden värdeskapande processer.

  1. 6. Effektivisering av lagerhantering

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Niklas Solvang; Sara Wesser; [2023]
    Nyckelord :lean; order picking; warehouse; warehouse design; warehouse management; warehouse location; methods; lean; orderplock; lager; lagerutformning; lagerhantering; lagerplacering; metod;

    Sammanfattning : I dagens samhälle med en växande marknadsglobalisering och snabbt föränderlig marknadsmiljö är det viktigt att företag driver sina logistiska processer på ett effektivt sätt för att bemöta kundernas behov, hålla kostnaderna nere och bibehålla en konkurrenskraftig position. Lagrets utformning har stor påverkan på effektiviteten i hanteringen av artiklar och ett välskött lager kan minska leveranstiderna, öka kundnöjdheten och minska kostnaderna. LÄS MER

  2. 7. Digital transformation och dess påverkan inom den offentliga sektorn : En kommunal förvaltnings möjligheter och hinder utifrån digital transformation

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Informatik

    Författare :Tom Andersson Landén; André Orellana von Essen; [2023]
    Nyckelord :Digital transformation; Digital process development; Digitalization; Business Process Man-agement BPM ; IT-reliant work system; Digital technology; Work system theory; Public sector.; Digital transformation; Digital processutveckling; Digitisering; Digitalisering; Business Pro-cess Management BPM ; IT-beroende arbetssystem; Digital Teknik; Arbetssystemsteori; Offentlig sektor.;

    Sammanfattning : Fenomenet digital transformation genomsyrar alla delar i samhället och medför en ständig förändring vilket utgör hinder men skapar också möjligheter. Digital transformation har framför allt beskrivits i termer kopplad till organisationsnivå i den privata sektorn, vilket väcker frågan hur det gestaltas i den offentliga sektorn. LÄS MER

  3. 8. Digitaliseringens inverkan på redovisningskonsulters praktik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :George Homa; Valdrina Rrahmani; [2023]
    Nyckelord :Practice theory; practice; accounting consultant; accounting; accounting process; digitalization; digital solutions; digital tools; impact; development; Praktikteori; praktik; redovisningskonsult; redovisning; redovisningsprocess; digitalisering; digitala lösningar; digitala verktyg; inverkan; utveckling;

    Sammanfattning : Bakgrund och inledning: Digitaliseringen har förändrat samhället i stort och påverkat både individuella människors och företags vardag. Inom redovisningsbranschen har digitaliseringen haft en betydande inverkan, med övergången från traditionella pappersbaserade system till digitala verktyg och processer. LÄS MER

  4. 9. En potentiell modell för kartläggning av väsentlig rapportering för Corporate Sustainability Reporting Directive

    Master-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Thea Persson; Julia Jansson; [2023]
    Nyckelord :Sustainable business models; CSRD; Double materiality principle; Management tools; Sustainability reporting; Value creation; CSRD; Hållbara affärsmodeller; Dubbel väsentlighetsprincip; Ledningsverktyg; Hållbarhetsrapportering; Värdeskapande;

    Sammanfattning : Kraven på företag har ökat gällande redovisning av hållbara aktiviteter. I och med detta ställs högre krav på dagens hållbara företagande, vilket bidrar till att företag kan komma att behöva finna nya strategier för att kartlägga sitt företagande. LÄS MER

  5. 10. Den externa marknadsförarens perspektiv på strategiskt varumärkesbyggande : En fallstudie om värdeskapande i en B2B kontext

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Friberg; Emma Kjellgren; [2023]
    Nyckelord :B2B; Marketers; Marketing agency; Branding; Value co-destruction; Value co-creation.; B2B; Marknadsförare; Marknadsföringsbyrå; Varumärkesbyggande; Värdesamförstörelse; Värdesamskapande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den ökade globaliseringen har ökat konkurrensen på B2B marknaden markant. Detta har bidragit till att det blir allt mer aktuellt att se till interaktionen som sker mellan olika företag och till det värde som uppstår i samspelet mellan olika aktörer för att kunna differentiera sitt värdeerbjudande från konkurrenterna. LÄS MER