Sökning: "värdeskapande processer"
Visar resultat 6 - 10 av 174 uppsatser innehållade orden värdeskapande processer.
6. Effektivisering av lagerhantering
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : I dagens samhälle med en växande marknadsglobalisering och snabbt föränderlig marknadsmiljö är det viktigt att företag driver sina logistiska processer på ett effektivt sätt för att bemöta kundernas behov, hålla kostnaderna nere och bibehålla en konkurrenskraftig position. Lagrets utformning har stor påverkan på effektiviteten i hanteringen av artiklar och ett välskött lager kan minska leveranstiderna, öka kundnöjdheten och minska kostnaderna. LÄS MER
7. Digital transformation och dess påverkan inom den offentliga sektorn : En kommunal förvaltnings möjligheter och hinder utifrån digital transformation
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/InformatikSammanfattning : Fenomenet digital transformation genomsyrar alla delar i samhället och medför en ständig förändring vilket utgör hinder men skapar också möjligheter. Digital transformation har framför allt beskrivits i termer kopplad till organisationsnivå i den privata sektorn, vilket väcker frågan hur det gestaltas i den offentliga sektorn. LÄS MER
8. Digitaliseringens inverkan på redovisningskonsulters praktik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund och inledning: Digitaliseringen har förändrat samhället i stort och påverkat både individuella människors och företags vardag. Inom redovisningsbranschen har digitaliseringen haft en betydande inverkan, med övergången från traditionella pappersbaserade system till digitala verktyg och processer. LÄS MER
9. En potentiell modell för kartläggning av väsentlig rapportering för Corporate Sustainability Reporting Directive
Master-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Kraven på företag har ökat gällande redovisning av hållbara aktiviteter. I och med detta ställs högre krav på dagens hållbara företagande, vilket bidrar till att företag kan komma att behöva finna nya strategier för att kartlägga sitt företagande. LÄS MER
10. Den externa marknadsförarens perspektiv på strategiskt varumärkesbyggande : En fallstudie om värdeskapande i en B2B kontext
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Bakgrund: Den ökade globaliseringen har ökat konkurrensen på B2B marknaden markant. Detta har bidragit till att det blir allt mer aktuellt att se till interaktionen som sker mellan olika företag och till det värde som uppstår i samspelet mellan olika aktörer för att kunna differentiera sitt värdeerbjudande från konkurrenterna. LÄS MER