Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 116 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Vilka känslor väcks när ett varumärke väljer att byta ut eller designa om etablerade varumärkeselement? : Vilka konsekvenser följer en redesign av ett varumärke när varumärket saknar konkurrens på marknaden?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Lisa Spångberg; [2022]
    Nyckelord :omprofilering; redesign; varumärkeselement; känslor; saknad av konkurrens på marknaden;

    Sammanfattning : Ett varumärkes varumärkeselement kan ses som byggstenar för varumärke. När ett varumärke genomför en redesign av sina etablerade varumärkeselement väcks känslor hos konsumenten. Det är därför viktigt för ett varumärke som ska genomgå en redesign att vara medveten om hur förändringarna kan påverka konsumenten. LÄS MER

  2. 2. Kvalitetssäkring av utgående gods : - En fallstudie i ett tillverkande företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Josef Sager; [2021]
    Nyckelord :Quality Assurance; Quality Improvement; TQM; Cause-and-effect-diagram; FMEA; Six Sigma; Efficiency; Lean; Kvalitetssäkring; Kvalitetsutveckling; TQM; Orsaks-verkan-diagram; FMEA; Sex Sigma; Effektivitet; Lean;

    Sammanfattning : På grund av en ständigt föränderlig miljö där kundernas behov, krav och förväntningar varierar allt mer kan företag påfrestas gällande att bemöta dessa. Ett resultat av denna trend kan återspeglas i nya tekniska lösningar samt effektiviseringar i både produkter och tjänster. LÄS MER

  3. 3. Hållbart Kundvärde : En Fallstudie Inom Transportsektorn

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013); Karlstads universitet/Institutionen för ingenjörsvetenskap och fysik (from 2013)

    Författare :Niklas Johansson; Erik Reuterhäll; [2021]
    Nyckelord :Hållbart värdeerbjudande; Hållbart erbjudande; Grönt varumärke; Social License to Operate; Transportsektorn; Tung industri;

    Sammanfattning : Transportsektorn står för en markant andel av världens koldioxidutsläpp samt att sektorn tillför risker i trafiken. För att adressera dessa problem har hållbarhet blivit allt viktigare inom sektorn. LÄS MER

  4. 4. Energidryckmarknaden - var finns hålen i marknaden? : En kvalitativ ansats kring marknadspositionering på energidryckmarknaden med intervjuer från NOCCO, NAIA och energidryckkonsumenter

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Anisa Hodzic; Nicki Monsefi; [2020]
    Nyckelord :Positionering; konkurrens; konsumentbeteende; varumärke; energidryck och etablering.;

    Sammanfattning : ABSTRACT Date                                    2020-06-09 Level                                  Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr  Institution    School of  Business, Society and Engineering, EST, Mälardalen University. Authors        Hodzic, Anisa                     & Monsefi, Nicki (98/11/06)                        (98/12/18) Title                                    The energy drink market - where are the gaps in the market?  Tutor                                  Aswo Safari Keywords       Positioning, competition, consumer behavior, branding, energy drink and establishment. LÄS MER

  5. 5. Sponsringens nya spelplan : En kvalitativ studie om hur elitidrottssponsorer påverkas av digital kommunikation i arbetet med sponsringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Carolina Johnson; Linnea Stark; [2020]
    Nyckelord :Sponsorship; sponsorship process; professional athletes; elite sports; sponsor; digitalization; digital communication; social media; Sponsring; sponsringsprocessen; elitidrott; elitidrottssponsring; sponsor; digitalisering; digital kommunikation; sociala medier;

    Sammanfattning : Elitidrottssponsring är ett kraftfullt marknadsföringsverktyg som företag använder sig av för att generera intresse, engagemang och lönsamhet, där allt mer idag sker i snabbt utvecklande digitala miljöer. Tidigare forskning har identifierat fem steg som utgör sponsringsprocessen, men det har däremot inte beskrivits hur den allt mer påverkande digitala kommunikationen påverkar elitidrottssponsorer i sponsringsprocessen. LÄS MER