Sökning: "what affect future tourism"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden what affect future tourism.

  1. 1. Storytelling i kommunikationsfilm : ett outnyttjat verktyg bland svenska destinationsutvecklare?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Daniel Hansfeldt; Rasmus Klasson; Juliette Maussier; [2022]
    Nyckelord :Storytelling; Destination Marketing Organizations; DMO; Communication films; The Hero’s Journey; Marketing; Destination developmen; Storytelling; Destinationsorganisationer; DMO; kommunikationsfilm; The Hero’s Journey; Marknadsföring; Destinationsutveckling;

    Sammanfattning : Storytelling kan ses som ett effektivt marknadsföringsverktyg inom destinationsutveckling. Storytelling, särskilt presenterat i filmformat, har aktualiserats de senaste åren och förekommer som en högt rankad trend och strategi på DestinationsNEXT Future 2021 study, den mest omfattande rapporten i världen inom destinations- och turismbranschen. LÄS MER

  2. 2. "Där vi levande vistas" : en diskursanalytisk studie av den svenska begravningsplatsen som besöksmål

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Sigrid Nilsson; [2021]
    Nyckelord :ABM; arkitekturhistoria; begravningsplats; cemetery; cultural heritage; Gamla kyrkogården; historiebruk; kulturarv; kulturmiljö; kyrkogård; maktanalys; minnessociologi; museologi; platsanalys; S:t Pauli Mellersta kyrkogård; S:t Pauli Norra kyrkogård; S:t Pauli Södra kyrkogård; Östra kyrkogården; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The cemetery is a place which carries many different meanings and is used in varying ways. This holds true for these places today, as well as historically. The cemetery, as opposed to the churchyard, is a distinctly urban location, designed especially for burials and remembrance. LÄS MER

  3. 3. Från Corona till flygstol : En kvalitativ studie om resebeteenden efter en pandemi

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Josefine Lindén; Josefine Östman; [2020]
    Nyckelord :Pandemic; attitudes; travel behaviors; international travel; coronavirus; covid-19; Sweden; Pandemi; attityder; resebeteenden; internationellt resande; coronavirus; covid-19; Sverige;

    Sammanfattning : Globalisation is increasing and mobility between countries is also increasing. One effect of this is that tourism is one of the fastest growing industries and international travel is gradually increasing. At the end of 2019, a new coronavirus occurred in Wuhan, China. LÄS MER

  4. 4. Ready or not, here they come! : En deduktiv studie om utbytesstudenternas betydelse för destinationen Kalmar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Linda Arvidsson; Amanda Gran; Matilda Sjöberg; [2019]
    Nyckelord :Exchange students; ERASMUS; Economy; Culture; Marketing; Kalmar; Utbytesstudenter; ERASMUS; Ekonomi; Kultur; Marknadsföring; Kalmar;

    Sammanfattning : Utbytesstudenter har i tidigare studier identifierats som ett betydelsefullt segment inom ungdomsturismen, däremot har många destinationer inte tagit tillvara på de fördelar denna grupp för med sig. Denna studie undersökte vilka fördelar Kalmars utbytesstudenter förde med sig till staden. LÄS MER

  5. 5. Nation branding : The role of tourism from a managerial perspective

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elin Blomgren; Sofie Ljungström; [2019]
    Nyckelord :Nation branding; national identity; country-of-origin; tourism; tourism stakeholders; brand management strategies; brand culture; brand identity; brand image;

    Sammanfattning : Although tourism has been recognised as an important subfield in nation branding little research have focused on its role in the nation branding process. A managerial perspective was assumed to examine what role tourism has in nation branding. LÄS MER