Avancerad sökning

Visar resultat 11 - 15 av 32 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 11. (S)examensarbete

    Kandidat-uppsats, Konstfack/Textil

    Författare :Cecilia Pfaff; [2016]
    Nyckelord :art; textile art; knitting; crochet; sex; sexy; sexiness; Instagram; selfie; performance; sun chair; craftivism; Dolly Parton; body; feminism; #xxxjobb; #123sexy; konst; textilkonst; stickning; virkning; sex; sexig; sexighet; Instagram; selfie; performance; solstol; craftivism; Dolly Parton; kropp; feminism; #xxxjobb; #123sexy;

    Sammanfattning : Preface: Thank you to all the women in my life who have supported me through this process; to my mother, to my other mother (Susan), to Kara, to Jordan and, of course, to Dolly. Summary: (S)examensarbete is a journey through which I have questioned if knitting can be sexy. LÄS MER

  2. 12. Social media influencers : En kvalitativ studie om hur konsumenter uppfattar social media influencers och företagssponsrade inlägg

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jessica Erstadius; Johanna Larsson; [2016]
    Nyckelord :SMI; sociala medier; influencer; corporate-sponsored posts; trust; attitudes; credibility; SMI; sociala medier; influencer; företagssponsrade inlägg; förtroende; trovärdighet; attityder;

    Sammanfattning : Abstract As the media intensity increases, it becomes more difficult for companies to obtain people's attention, and a risk that the message will pass its target audience arises. Social media has generated new possibilities for companies to be able to profile their message and reach specific target audiences. LÄS MER

  3. 13. How are strategic CSR and brand reputation perceived to affect competitive advantage? : A case study

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Management & Organisation

    Författare :Baran Topal; [2016]
    Nyckelord :ACME; CSR; competitive advantage; brand; brand reputation; communicating; public; exploratory; ACME; CSR; konkurrensfördel; varumärke; varumärket; kommunicera; offentligt; exploratory;

    Sammanfattning : Social responsibility has a long history and it is evolved from the genuine altruism of human beings. On the other hand, corporate social responsibility finds its roots from organizations. The interactions of an organization and the public enable CSR to emerge and affect both organizations and human beings. LÄS MER

  4. 14. Relationship status: Corporate Om människors relationer med företag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Anna-Maria Fogelqvist; Tor Raswill; Amanda Unger; [2015-08-13]
    Nyckelord :Relationer; allmänhet; företag; företags kommunikation; motivation; kanal; sociala medier; socialt ansvar; förtroende; personlighet; engagemang; relevans; innehåll;

    Sammanfattning : Titel: Relationship status: Corporate - Om människors relationer med företag Författare: Anna-Maria Fogelqvist, Tor Raswill och Amanda Unger Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet. LÄS MER

  5. 15. Supporter på mitt sätt : En diskursanalys av fotbollssupportrars tal kring supporterskap samt konstruktionen av sin supporteridentitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Jonathan Linde; Rasmus Axman; [2015]
    Nyckelord :Supporter; identitet; identitetskonstruktion; fotboll; diskursanalys; diskurspsykologi; supporterskap;

    Sammanfattning : Fotboll är den största sporten och engagerar människor över hela världen. Eftersom att fotbollen engagerar och involverar så många är det ett samhällsfenomen sociologiskt intressant att studera. LÄS MER