Avancerad sökning
Visar resultat 11 - 15 av 32 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
11. (S)examensarbete
Kandidat-uppsats, Konstfack/TextilSammanfattning : Preface: Thank you to all the women in my life who have supported me through this process; to my mother, to my other mother (Susan), to Kara, to Jordan and, of course, to Dolly. Summary: (S)examensarbete is a journey through which I have questioned if knitting can be sexy. LÄS MER
12. Social media influencers : En kvalitativ studie om hur konsumenter uppfattar social media influencers och företagssponsrade inlägg
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Abstract As the media intensity increases, it becomes more difficult for companies to obtain people's attention, and a risk that the message will pass its target audience arises. Social media has generated new possibilities for companies to be able to profile their message and reach specific target audiences. LÄS MER
13. How are strategic CSR and brand reputation perceived to affect competitive advantage? : A case study
Master-uppsats, Stockholms universitet/Management & OrganisationSammanfattning : Social responsibility has a long history and it is evolved from the genuine altruism of human beings. On the other hand, corporate social responsibility finds its roots from organizations. The interactions of an organization and the public enable CSR to emerge and affect both organizations and human beings. LÄS MER
14. Relationship status: Corporate Om människors relationer med företag
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Relationship status: Corporate - Om människors relationer med företag Författare: Anna-Maria Fogelqvist, Tor Raswill och Amanda Unger Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet. LÄS MER
15. Supporter på mitt sätt : En diskursanalys av fotbollssupportrars tal kring supporterskap samt konstruktionen av sin supporteridentitet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Fotboll är den största sporten och engagerar människor över hela världen. Eftersom att fotbollen engagerar och involverar så många är det ett samhällsfenomen sociologiskt intressant att studera. LÄS MER