Sökning: "B2B företag social media"

Visar resultat 26 - 30 av 30 uppsatser innehållade orden B2B företag social media.

  1. 26. Guide till sociala medier : Som tillämpning i marknadsföringsstrategin för Mentens AB

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Linda Söderholm; Hanna Åman; [2012]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföring; företagsbloggar; YouTube; SlideShare; LinkedIn; småföretag; ryktesspridning; Business-to-Business; B2B; sökmotorsoptimering.;

    Sammanfattning : Titel: Guide till sociala medier: Som tillämpning i marknadsföringsstrategin för Mentens AB Författare: Linda Söderholm, Hanna Åman Handledare: Finn Wiedersheim-Paul Kurs: Kandidatuppsats, 15 hp Ämne: Företagsekonomi Syfte: Syftet med studien är att hjälpa Mentens AB, ett litet B2B företag utan klar slutkonsument, att börja använda sociala medier och tillämpa dem på ett fördelaktigt sätt som ett verktyg i sin marknadsföringsstrategi. Metod: Studien är baserad på kvalitativ forskning genom en intervju med företaget Mentens AB, ett litet företag med önskemål om vägledning till sociala medier. LÄS MER

  2. 27. Sociala medier : En studie kring hur företag kan använda sociala medier för kunskaps- och informationsspridning

    Kandidat-uppsats, Sektionen för Informationsvetenskap, Data– och Elektroteknik (IDE)

    Författare :Lars-Henrik Adam Stålhammar Karlsson; [2011]
    Nyckelord :Sociala medier; Enterprise 2.0; Web 2.0; Knowledge Management; kunskapsspridning; information; affärssystem; integration; CRM; digitala plattformar;

    Sammanfattning : Studien redogör för vad tre företag anser att det finns för möjligheter med att använda sig av tekniker inom sociala medier. Både för att kunna sprida kunskap och information internt i företaget samt med kunder och partners externt. LÄS MER

  3. 28. Sociala Medier som kommunikationskanal för B2B-företag

    Kandidat-uppsats, JTH, Data- och elektroteknik

    Författare :Layla Kaddura; Karin Olsson; [2010]
    Nyckelord :Sociala medier; Facebook; YouTube; Twitter; Flickr; B2B; marknadskommunikation; relationer relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to show what advantages and opportunities social media offer for B2B-companies (business-to-business), and how they can be used for marketing communications. We have studied how companies can use social media, for example evolving the organization, developing products/services, staying up-to-date, building relations, creating customer loyalty and engagement, building the company’s identity and image, and affecting the buying decisions. LÄS MER

  4. 29. En kommunikationsgeting: En kvalitativ studie i hur ett medtech-företag ska använda sig av sociala medier

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Josefine Rosén; Klara Emanuelson; [2010]
    Nyckelord :Social media; communication; informal networks; B2B;

    Sammanfattning : Today, social media is used mostly by people in their private life. However, companies are more and more tapping into the area of social media. To this date, mostly B2C companies have been successful in their social media strategies. LÄS MER

  5. 30. Strategier för Business-2-Business-kommunikation i en turbulent konjunkturbild

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jens Olson Riis; Peter Olsson; [2003]
    Nyckelord :Långsiktig varumärkeskommunikation; Kortsiktig säljinriktad kommunikation; Strategisk kommunikation; Business-2-Business; Reklam; Konjunktur; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Hur kan B2B-byråer anpassa sina tjänster efter konjunkturläget, utan att kompromissa med kvalitet och genomslag? Vi har genom intervjuer med elva Business-2-Business företag i Skåne, och tre B2B-byråer samlat information till undersök-ningen. Detta i ett försök att kartlägga företagens och byråer-nas arbetssätt. LÄS MER