Sökning: "Can Hanson"

Visar resultat 16 - 20 av 28 uppsatser innehållade orden Can Hanson.

  1. 16. Påverkan på Valboåsen från verksamheter inom Svedens industriområde samt närliggande områden : hot mot grundvattnets kvalitet och kvantitet?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Soil and Environment

    Författare :Patrik Hanson; [2015]
    Nyckelord :grundvatten; dricksvatten; ytvatten; potentiella föroreningsrisker; kvalitet; kvantitet;

    Sammanfattning : The aim of this work was to find out what potential contaminants from roads, residential area and businesses within Svedens industrial area that can affect groundwater quality and quantity. Data collection was from SGU, VISS, internal material from Gävleborg county Administrative Board and Gävle municipality archive. LÄS MER

  2. 17. Integrationsprocessen vid företagsförvärv : Organisationskulturer vid företagssammanslagning

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Angelica Brännström; Anna Hanson; [2014]
    Nyckelord :Integration; företagsförvärv; organisationskultur; sociokulturell integration; mänskliga aspekter; ledningens roll;

    Sammanfattning : Syfte: Enligt tidigare forskning tenderar företagsförvärv att misslyckas och inte ge det eftersökta värdet. Integrationen är en del av förvärvet som anses vara en svår uppgift och därmed är huvudsyftet i denna studie att ge en ökad förståelse för den sociokulturella integrationen efter ett företagsförvärv. LÄS MER

  3. 18. Design som marknadskommunikation : En studie om olika företags nyttjande och effekt av estetisk och strategisk design för att stärka sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Frida Hanson Franchell; Sandra Andersson; [2013]
    Nyckelord :aesthetic design; strategic design; design thinking; brand identity; image; marketing; communication; branding; design; varumärkesidentitet; image; estetisk design; strategisk design; design thinking; marknadsföring; design; tjänstedesign; kommunikation; kommunikationsdesign; marknadsstrategi; marknadskommunikation; the Corporate branding model; Kapferers varumärkesidentitetsprisma; designprocessen; Svenskt Tenn; Sturehof; Varumärke; varumärkeskommunikation; varumärkesstrategi; designstrategi; strategi; innovativ; kreativitet; konsumentförståelse;

    Sammanfattning : Det finns mycket tidigare forskning och litteratur om hur design som kommunikationsmedel kan tillämpas i praktiken, både genom estetisk och strategisk design. Däremot framgår inte huruvida tillämpningen av design som kommunikationsmedel är branschspecifik eller generellt gällande för företag oavsett bransch. LÄS MER

  4. 19. Benchmarking : Ett fall för att belysa förhållandet mellan kostnad och nytta

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Anna Hanson; Jimmy Koskinen; [2013]
    Nyckelord :Benchmarking; kostnad; nytta; förhållandet mellan kostnad och nytta;

    Sammanfattning : Syfte: Huvudsyftet för denna studie ligger i att skapa en grundläggande förståelse för förhållandet mellan kostnader och nytta inom benchmarking. Detta gör vi inom ämnesområdet verksamhetsstyrning. I denna studie behandlas benchmarking som ett styrverktyg. LÄS MER

  5. 20. Sara Wennerberg-Reuter : att vara kvinna och kompositör kring sekelskiftet 1800 / 1900

    Kandidat-uppsats, Institutionen för musikvetenskap

    Författare :Maja Agnevik; [2013]
    Nyckelord :Women and music; women composers; Sara Wennerberg-Reuter; nineteenth century; twentieth century; Sweden; national romanticism composers and female artistry; kvinnor och musik; kvinnliga kompositörer; Sara Wennerberg-Reuter; 1800-talet; 1900-talet; kvinnligt konstnärskap; nationalromantiska kompositörer; Sweden;

    Sammanfattning : This essay presents an example of the musical life of a female composer active in Sweden during the late 19th and early 20th centuries. Through a case study on composer Sara Wennerberg-Reuter (1875-1959), the essay contributes information to her biography, which had been lacking specific details. LÄS MER