Sökning: "Car Brands"
Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden Car Brands.
1. Ursprungslandseffektens påverkan vid bilköp : En studie av svenska konsumenters uppfattning av kinesiska produkter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka effekter COO har på svenska konsumenter gällande varumärken och produkter med ursprung från Kina. Metod: Studien har utgått från en deduktiv process med en kvantitativ metod. LÄS MER
2. Elbilen och den gröna marknadsföringsparadoxen : En kritisk multimodal diskursanalys av elbilsreklam
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Hur bidrar reklamfilmer till att producera och reproducera klimatdiskurser i samhället? Genom att undersöka tre svenska reklamfilmer som marknadsför elbilar syftar studien till att öka förståelsen för hur reklam samspelar med allmänhetens åsikter om miljöfrågor. De aktuella bilmärkena är Kia, Volkswagen och Volvo. LÄS MER
3. En studie av materialhantering inom bilindustrin : Utförd vid Aurobays monteringslina för förbränningsmotorer.
M1-uppsats, Jönköping University/Tekniska HögskolanSammanfattning : The automotive industry is a highly competitive market where companies from all over the world are active. Customers and laws place high demands on this ever-changing industry. LÄS MER
4. Driving Into the Ecosystem - Service Ecosystem Loyalty in the 2022 Car Industry
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This paper aims to add to the novel concept of ecosystem loyalty, specifically applied to the automobile industry. The automotive industry is shifting as part of general trends in sustainability, digitalization, servification, and shifting consumer values. LÄS MER
5. Bilarna räddar världen : En kvalitativ studie om hur miljöfrågan framhävs i svensk bilreklam
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Environmental issues are a hot topic in political debates and residents are becoming more and more aware of them, forcing car manufacturers to follow a strategy based on these principles. Our goal with the study is to analyze four different car manufacturers' commercials to find out how they create their commercials to succeed in selling and make a product that is stressful for climate emissions appear harmless. LÄS MER