Sökning: "Circle time"
Visar resultat 21 - 25 av 256 uppsatser innehållade orden Circle time.
21. Trangia Maxi : Development of a Multiple Burner Portable Stove
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This work was conducted at the request of Trangia, a Swedish company known for selling and manufacturing the classical camping stove “stormköket”. Beyond camping stoves Trangia also offer several accessories for cooking outdoors, for example safe fuel bottles and separate cookware. LÄS MER
22. Barriärer för miljöcertifiering i fastighetsbranschen : En undersökande studie om barriärer på den svenska fastighetsmarknaden
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : En stor bidragande faktor till miljöproblem som global uppvärmning och icke förnybar resursförbrukning är aktiviteter inom fastighetsbranschen. Det beräknas att 40% av all världens koldioxidutsläpp produceras av byggnader samtidigt ses miljöcertifiering av fastigheter som en del av lösningen för att sänka mängden koldioxid och nå hållbar utveckling. LÄS MER
23. Hur använder sig lärare av genrepedagogik i skrivundervisningen? : En kvalitativ studie kring lärares arbete med genrepedagogik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka sex lärares enskilda beskrivningar och upplevelser av genrepedagogiken. Inledningsvis presenteras kravet som undervisningen och samhället ställer på elevers skrivförmåga. Därefter ges en förklaring till hur genrepedagogiken kan möta dessa krav. LÄS MER
24. Pedagogiska atmosfärer i samlingen : Barns möjligheter till berättande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : The following essay aims to investigate circle time in preschool and the pedagogical atmospheres that exist there. Pedagogical atmospheres illuminate the approach that pedagogues have towards the children. Furthermore, it examines how the pedagogical atmosphere affects the child’s possibilities of embracing their role as a narrator. LÄS MER
25. ”Man måste verkligen tro på det för att vilja lägga tid på det” : En intervjustudie om genrebaserad undervisning i årskurs 1–6.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Skrivundervisning med stöd av genrepedagogik har sedan några år tillbaka bedrivits i flera svenska skolor. Pedagogiken vilar på sociokulturell teoribildning där stöttning och samarbete är centralt. Syftet med denna intervjustudie är att bidra till kunskap om hur verksamma lärare i årskurserna 1–6 upplever arbetet med genrepedagogik. LÄS MER