Sökning: "Cosmetic surgery"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden Cosmetic surgery.
1. Vilseledande skönhet - Konsumentskyddet vid marknadsföring av skönhetsingrepp
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : I takt med att samhället utvecklas så förändras även kroppsidealen. Genom marknadsföring av skönhetsingrepp på sociala medier har ingrepp som faktiskt är förenade med stora hälsorisker blivit normaliserade. LÄS MER
2. Spegel spegel på väggen där : En kvalitativ undersökning kring unga vuxnas attityder till sponsrade skönhetsingrepp via influencers.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : This report explores the influence of influencer posts featuring paid collaborations for cosmetic surgeries on social media followers. Building upon the investigative SVT documentary "Priset vi betalar" by journalist Frida Söderlund, the documentary delves into the world of influencers and the dynamics behind their accounts. LÄS MER
3. Verktyg för effektivisering av ett patientflöde : I en privatklinik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : In healthcare patients move in a different pattern depending on what the specific patient needs to have done. This pattern is also called a flow, where the flow which this article mentions describes how the patient flows. To offer the best healthcare service, it is important that the patient flow is effective. LÄS MER
4. Influencers, idealen och de sponsrade skönhetsoperationerna : En multimodal kritisk diskursanalys av SVT:s dokumentär Priset vi betalar
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : It has become increasingly more common to promote cosmetic surgery on social media with the help of influencers. A debate about the phenomenon has recently been evoked in Swedish media, where concepts such as power and responsibility are often discussed. LÄS MER
5. ”Den bristfälliga kvinnokroppen” : En kvalitativ studie om hur influencers normaliserar skönhetsingrepp
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)Sammanfattning : Consumption of surgical and non-surgical cosmetic procedures are increasing every year and are consumed by women to a far greater extent than by men. To bear the role of an influencer has also become increasingly common. LÄS MER