Sökning: "E- WOM"

Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden E- WOM.

  1. 1. The Influence of e-WOM through SNS on Brand Perception and Consumer Purchase Intention: Study on Bangladeshi consumers.

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi; Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Pronab Swarup Podder; Kaniz Sawda Tanjee; [2021]
    Nyckelord :Electronic Word of Mouth; Social Networking Sites; Brand Perception; Trustworthiness; and Consumer purchase intention of Smartphone or gadget.;

    Sammanfattning : Aim: The aim of the study is to investigate the influence e-WOM through social network sites has on consumers focusing on brand perception and purchase intention.  Methodology: A qualitative study was applied with the semi-structured online interview conducted with nine respondents across Bangladesh. LÄS MER

  2. 2. Covid-19-pandemins påverkan på människors beteende vid inköp av livsmedel : En kvalitativ studie om covid-19-pandemins påverkan, som en situationell faktor, på inköp av livsmedel via e-handeln istället för fysiska butiker

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gabriella Gello; Alex Uckardes; [2021]
    Nyckelord :Covid-19-pandemin; e-handel; fysiska butiker; livsmedelsbranschen; konsumentbeteende; situationella faktorer; Consumer Purchase Decision-Making Process; Theory of Planned behaviour; WOM;

    Sammanfattning : The Covid-19 pandemic, as a health and economic crisis, has significantly affected consumers, businesses and industries in all parts of the world. In this study, the aim was to investigate how situational factors, the covid-19 pandemic, affected consumer behavior regarding food purchases via e-commerce instead of physical stores. LÄS MER

  3. 3. Impact of Social media on buying behavior of consumers in Digital Bangladesh : A qualitative study on online purchase intentions in Bangladesh context

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sadia Sharmin Prome; [2021]
    Nyckelord :Social Media; Consumers; Buying Behavior; Digital Bangladesh; Online shopping; Bangladesh; WOM.;

    Sammanfattning : Introduction: In today's business environment in Bangladesh, social media has become an integral component of the marketing process. Social networking services are increasingly being used in various businesses throughout the world. LÄS MER

  4. 4. Swipe up : En kvantitativ undersökning kring hur konsumenters attityd och köpintention påverkas av marknadsföring via sociala medier

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Powell Vallared; Tina Zand Karimi; [2020]
    Nyckelord :Social media marketing; Influencer Marketing; UGC; E- WOM; attitude and purchase intention; Sociala medier-marknadsföring; Influencer Marketing; UGC; E-WOM; attityd och köpintention.;

    Sammanfattning : Since its inception, social media has developed into something that is now a constant part of our everyday lives. From being a digital place where users could keep in touch with friends and family, social media has become a place where consumers and companies have the opportunity to communicate. LÄS MER

  5. 5. Kundomdömen inom e-handeln : Faktorer som påverkar konsumenters attityd till omdömessystem vid e-handelsköp i Sverige.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elin Svantesson; [2020]
    Nyckelord :eWOM; e-commerce; customer reviews; TAM; e-WOM; e-handel; kundomdömen; recensioner; TAM;

    Sammanfattning : Vid ett e-handelsköp finns det två alternativ för informationssamling om produkten som skall köpas, produktinformation från e-handlaren och kundomdömen från tidigare konsumenter. Postnords e-barometer har flera år visat att svenska konsumenter önskade att e-handlare utvecklade kundomdömen på sina plattformar vilket denna studie har intresserat sig för att undersöka. LÄS MER