Sökning: "EXAMENSARBETE media"

Visar resultat 11 - 15 av 359 uppsatser innehållade orden EXAMENSARBETE media.

  1. 11. Extraction of Global Features for enhancing Machine Learning Performance

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Abyel Tesfay; [2023]
    Nyckelord :Machine Learning; Deep Learning; Feature Extraction; Global Features; Time-series data; Bioprocessing; Maskininlärning; Djupinlärning; Funktionsextraktion; Globala Funktioner; Tidsserie data; Biobearbetning;

    Sammanfattning : Data Science plays an essential role in many organizations and industries to become data-driven in their decision-making and workflow, as models can provide relevant input in areas such as social media, the stock market, and manufacturing industries. To train models of quality, data preparation methods such as feature extraction are used to extract relevant features. LÄS MER

  2. 12. Experimental Investigation of High Prandtl Number Flow in Additive Manufactured Channels

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :LINDA YANG; [2023]
    Nyckelord :Additive manufacturing; Heat transfer; Darcy friction factor; Nusselt number; Minichannel.; Friformsframställning; Värmeöverföring; Darcy friction factor; Nusselt number; Minikanal.;

    Sammanfattning : Additive manufacturing (AM) rapidly evolves and expands into new industries dueto its great design freedom and time savings. Injection molding is an excellentindustry where AM can help reduce cooling time by printing complex coolingchannels for more effective and uniform cooling. LÄS MER

  3. 13. Sociala medier och fotbollsjournalistik : En kvalitativ studie av svenska fotbollsjournalisters användning av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Fredrik de Ron; Ludwig Falkenborg; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; Twitter; Journalistik; Fotbollsjournalistik; Media;

    Sammanfattning : Sedan dess tillkomst på sent 1990-tal har sociala medier revolutionerat kommunikations- och interaktionsmönster mellan individer, och till följd påverkat och förändrat diverse yrkesområden. Detta examensarbete utforskar sociala mediers roll inom den svenska fotbollsjournalistiken. LÄS MER

  4. 14. Hur äldre internetanvändare lättare kan förstå hur man använder 1177.se : Att förnya recept med hjälp av 1177:s e-tjänster

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Sebastian Olsson; [2023]
    Nyckelord :Design; user; information; internet; interaction; user; communication; readability; readability; audience; recipe; symbol; technology information; text.; Användare; design; information; internetanvändare; interaktion; kommunikation; läsbarhet; läslighet; målgrupp; recept; symbol; teknikinformation; text.;

    Sammanfattning : Det är ofta äldre personer behöver besöka 1177.se och på grund av att samhället och dess information har blivit alltmer digitaliserad blir det svårare för den äldre generationen som inte växt upp med den nu moderna tekniken. LÄS MER

  5. 15. Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing och UGC, nu och i framtiden.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecka Dagberg; Ellen Johnson; Louise Hallersbo; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; UGC; Gen Z; Sociala Medier; Tillit; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Är “medelsvensson” den nya influencern? - En kvantitativ och jämförande studie om Gen Z-konsumenters förhållningssätt och tillit till influencer marketing, nu och i framtiden. Seminariedatum: 2023-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Rebecka Dagberg, Louise Hallersbo, Ellen Johnson Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: Influencer marketing, UGC, Gen Z, sociala medier, tillit Syfte: Syftet med studien är att identifiera hur framtidens konsumenter i Sverige, Gen Z, förhåller sig till marknadsföringsstrategierna influencer marketing och betald UGC, idag och ett år framåt. LÄS MER