Sökning: "Företagsledning kunder"
Visar resultat 1 - 5 av 174 uppsatser innehållade orden Företagsledning kunder.
1. Småföretagens överlevnad i Visby innerstad : En kvalitativ studie om småföretag inom detaljhandeln
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att öka medvetenheten kring vilka resurser som är viktiga för att småföretag inom detaljhandeln ska överleva i Visby Innerstad. Vidare avser studien att delge tankar kring handeln i Visby innerstad utifrån den lokala konsumentens perspektiv. LÄS MER
2. Sustainable Decision-Making in the Fashion Industry : How to influence the fashion industry to adopt more sustainable packaging solutions
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Today, the fashion industry is responsible for 4 per cent of the global greenhouse gas emissions in the atmosphere and 20-35 per cent of the microplastics in the ocean. It is thereby a highly debated industry when it comes to environmental sustainability. LÄS MER
3. Etableringsparametrar för lagerlokalisering vid Göteborgs hamn
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Göteborgs Hamn (GHAB) står i ett stort tillväxtskede. Med en årlig tillväxttakt om 3 % i containerhantering de senaste 13 åren gör att GHAB idag hanterar 900 000 containrar TEU (Twenty-foot Equivalent Unit), vilket gör det till Sveriges överlägset största hamn. LÄS MER
4. Driving Strategic Transformation : Case of Service Delivery in Telecom Industry
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : The aim of this paper is to sketch out a proposal for master thesis in the area management control. This thesis focuses on how managers should use the management control systems to enforce strategic transformation. These ideas are currently subject of academic and industrial research. LÄS MER
5. Kurir 2.0 : Om små företags inställning till Internet som marknadsföringskanal
Kandidat-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltning; Filosofiska fakultetenSammanfattning : Det dröjde inte länge efter det att Internet blev något som plötsligt fanns i var mans hushåll förrän företag började inse möjligheter med att använda fenomenet som en ny kanal för marknadsföring. Ju fler människor som fick tillgång till Internet, desto fler företag insåg möjligheterna, och det utvecklades många idéer, program och funktioner som kunde hjälpa företag och organisationer att marknadsföra sina produkter och tjänster på Internet. LÄS MER