Sökning: "Image kund"

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden Image kund.

  1. 1. Optimal Distinct Persona : En fallstudie om internt utvecklade personas och teorin optimal distinctiveness applicerat på personametoden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emil Pettersson; Moa Ringblad; Amanda Krjukoff; [2022]
    Nyckelord :Persona; optimal distinctiveness; fashion industry; clothing company; social identity theory; case study; attributes; adaptation; optimal distinct persona; target group; Persona; optimal distinctiveness; modebranschen; klädföretag; social identity theory; fallstudie; attribut; anpassning; optimal distinct persona; målgrupp;

    Sammanfattning : Personas är något som används av företag idag inom en mängd branscher och däribland modebranschen. Det används för att skapa en bild av sin kund och rikta sig mot en tydlig målgrupp. LÄS MER

  2. 2. Landskapsarkitekten och verktygen : fem fältstudier testar verktygens villkor, konsekvenser och möjligheter för att uppfatta och representera landskap

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Alva Lindau; [2022]
    Nyckelord :verktyg; representation; plan; sektion; landskap; arkitektur; process; metod; design; skiss; elevation; snitt; projektion; perspektiv; perception; diagram; vandring; upplevelse;

    Sammanfattning : En av landskapsarkitekturens utmaningar är att kontinuerligt utveckla och modellera de verktyg som arkitekten använder på sätt som löser de problem som definierar relationen mellan människa och miljö idag (Corner 2014; Balmori 2014; Wingren 2009; Oles et. al 2014). LÄS MER

  3. 3. Luxemosphere characteristics in luxury fashion e-commerce : Preserving the luxury atmosphere online

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Tiffany Khayyami; Amina Amin; [2022]
    Nyckelord :Luxury brand online; e-commerce; luxemosphere; web element; UI; Lyxvarumärke online; e-handel; luxemosphere; webbelement; UI;

    Sammanfattning : In today's society, the consumption of luxury goods online has increased rapidly over the last decade, and most luxury brands are established online. One of the main challenges is to offer a truly luxurious experience that every customer wants to have fulfilled, not only in a physical store but also online. LÄS MER

  4. 4. Hur gör konsumenter sina val av premiumprodukter i modeindustrin? : En studie om effekten av produktionsland och hur det influerar köp-och betalviljan hos svenska konsumenter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Angelina Engström Silva; Lina Stålebring; [2019]
    Nyckelord :Country-of-Origin COO ; Consumers; Country Image; Premium Branding; Quality; Willingness to Buy WTB ; Willingness to Pay WTP ; Ursprungsland; Konsumenter; Country Image; Premium Branding; Kvalitet; köp-och betalvilja;

    Sammanfattning : Motivation: Syftet med denna studie är att undersöka huruvida Country-of-Origin (COO) påverkar svenska konsumenters Willingness to Pay (WTP) & Willingness to Buy (WTB). Vidare kommer studien även undersöka om svenska konsumenter besitter någon kännedom kring produktionsländer vid köp av klädprodukter inom premiumsektorn. LÄS MER

  5. 5. Att putta fram ett varumärke i tiden - en rebranding av Sollentuna Golfklubb

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Frida Kindbom; Rebecka Skoog; [2019]
    Nyckelord :Varumärke; rebranding;

    Sammanfattning : Rebrandingen definieras som en förändring av hur en organisation uppfattas av konsumenterna vilket även kan beskrivas som skapandet av ett nytt namn, ny symbol, ny design med syfte att skapa en ny differentierande position i minnet hos intressenterna. Att överleva och lyckas som organisation handlar mycket om ens förmåga att utvecklas gradvis och därför är rebranding en viktig del av ett företags strategi. LÄS MER