Sökning: "Internationell Marknadsföring kultur"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Internationell Marknadsföring kultur.

  1. 1. Skapandet och nyttjandet av hållbarhetsmarknadsföring bland svenska outdoorföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Sarah Nyström; Ida Jansson; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; CSR; Marketing; Greenwashing; Hållbarhet; CSR; Marknadsföring; Greenwashing.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fenomenet greenwashing har skapat en misstro hos konsumenterna, och som kommit att påverka konsumtionen av miljövänliga produkter negativt. Samtidigt som det råder ett ökat tryck på företagen att agera ansvarstagande och hållbart, är risken överhängande att de anklagas för att nyttja missvisande kommunikation eller exponera ogrundade påståenden om företagets hållbarhetsarbete. LÄS MER

  2. 2. Handlar det bara om slumpen, egentligen? : En kvalitativ fallstudie om att anpassa reklambudskap internationellt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anna Bakalarska; Alexandra Schytt; [2015]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; Reklam; Reklambudskap; Anpassning; Interkulturell; Kultur; Hofstede; Maktdistans; Osäkerhetsundvikande; Individualism; Maskulinitet; Långsiktig tidsorientering; Eftergivenhet; IKEA;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar fenomenet anpassning av internationell marknadskommunikation. Tidigare studier har visat på att en anpassning av marknadsföring bör göras, speciellt gällande marknadskommunikation (Mooij, 2004). LÄS MER

  3. 3. Med säljaren i huvudrollen : En studie om tjänsteföretags internationalisering samt internationella försäljning.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Rosalinn Andersson; Sofie Gustavsson; [2014]
    Nyckelord :Internationalization; Services; International sales; Sales of services; Internationalization strategy; International business; Culture; Internationalisering; Tjänsteföretag; Internationell försäljning; Försäljning av tjänster; Internationaliseringsstrategi; Internationella affärer; Kultur;

    Sammanfattning : Syftet med den här undersökningen är att studera, och identifiera tillvägagångssätt för tjänsteföretag att internationalisera sig samt sälja sina produkter. För att göra det, samt att kunna kartlägga ett eventuellt mönster är det väsentligt att öka förståelsen kring hur försäljningen av tjänsten går till samt hur säljaren hanterar de kulturella skillnader som uppstår vid internationalisering. LÄS MER

  4. 4. INNOVATIV MARKNADSFÖRING PÅ DEN AMERIKANSKA MARKNADEN :  En studie om att etablera ett svenskt modevarumärke på en ny marknad

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Per Linder; Viktor Österberg; Christopher Raneklint; [2009]
    Nyckelord :Varumärke; varumärkeshantering; mode; etablering; varumärkesidentitet; positionering; internationalisering; kommunikation; image; amerikanska marknaden; Nudie; WESC; Eton;

    Sammanfattning : En bransch som har varit vida omtalad och omskriven i media de senaste åren har varit den svenska modebranschen. Svenska modeföretag som lyckas på den svenska marknaden märker dock snabbt att den är begränsad . I jakt på större lönsamhet väljer de att expandera sin verksamhet utomlands. LÄS MER

  5. 5. Kulturella skillnader-lekande lätt? : En kvalitativ studie om små och medelstora företags problem med kultur vid internationell marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Sofia Buller; Moa Brännström; [2009]
    Nyckelord :Nationell kultur; Internationalisering; Globalisering; SME;

    Sammanfattning : Sammanfattning I dagens krympande värld så tvingas allt fler företag ut på den internationella marknaden. Detta kan vara problematiskt för många små och medelstora företag då de saknar de resurser de behöver för att skaffa sig information om de nya marknaderna och deras kultur. LÄS MER